134872

رشد قیمت محصولات معدنی در چند ماه اخیر

دنیای معدن - در حالی که طی ماه‌های اخیر با روند صعودی نرخ ارز مواجه بودیم و قیمت دلار از زیر ۴۰۰۰ تومان به مرز ۵۰۰۰ تومان رسیده، نمودارهای قیمت های جهانی هم نشان می‌دهند که قیمت محصولات معدنی در این مدت روندی صعودی داشته است.

مواد و محصولات معدنی از عمده محصولات صادراتی ایران بوده که مثل دیگر موارد صادراتی به شدت درآمدشان تحت تاثیر قیمت ارز است .

به گزارش دنیای معدن در حالی که طی ماه‌های اخیر با روند صعودی نرخ ارز مواجه بودیم و قیمت دلار از زیر ۴۰۰۰ تومان به مرز ۵۰۰۰ تومان رسیده، نمودارهای قیمت های جهانی هم نشان می‌دهند که قیمت محصولات معدنی در این مدت روندی صعودی داشته است .

بنا بر آمارهای موجود، قیمت فلز روی از حدود دو ماه گذشته تاکنون نزدیک به ۴۷۰ دلار به ازای هرتن افزایش یافته و اکنون هر تن از این فلز قیمتی معادل ۳۵۱۹ دلار دارد. فلز سرب نیز از قاعده مشابهی پیروی کرده و با وجود افت قیمت تقریباً ۱۰۰ دلاری در هفته گذشته، آمار نسبت به دو ماه پیش تا ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته و به ۲۵۷۶ دلار در هر تن رسیده است .

دیگر فلزات مانند مس نیز با وجود اینکه در روزهای اخیر شیب نزولی به قیمت خود داده‌ اما نسبت به دو ماه گذشته بیش از ۳۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا کرده و ارزش آن در هر تن به حدود ۶۹۶۰ دلار افزایش یافته است .

نمودار قیمتی فلز آلومینیوم شباهت بسیاری به نمودار مس دارد و قیمت آن علیرغم شیب نزولی روزهای اخیر نسبت به دو ماه گذشته بیش از ۱۴۰ دلار رشد کرده و امروز قیمتی نزدیک به ۲۱۴۰ دلار در هر تن دارد .

دیدگاهتان را بنویسید