134867

مولود انقلاب ،بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان این شرکت را فولادمبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی تخت در غرب آسیاو شمال آفریقا دانست و گفت: فولاد مبارکه 50 درصد ورق های فولادی کشور و 22 درصد غرب آسیا و شمال آفریقا را تامین می کند .

بهرام سبحانی فولادمبارکه را بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان با ظرفیت بیش از 11میلیون تن در سال خواند و افزود: ارزش فعلی گروه فولادمبارکه معادل 200 هزار میلیارد ریال است که به عنوان بزرگ ترین شرکت بورسی نیز شناخته شده است و توانسته سهم یک درصدی تولید ناخالص داخلی و سهم 5 درصدی در تولید ناخالص ملی در بخش صنعت را از آن خود نماید.
دکترسبحانی تولید و فروش حدود 10 میلیون تن محصولات فولادهای ویژه در 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت : با امضاء سند همکاری با شرکت فولاداکسین و تولید ورق های خاص ورق های مورد نیاز صنعت نفت و گاز در کشور را تولید شد
وی گفت : امسال با تولید هفت میلیون و 213 هزار تن فولاد خام در گروه فولادمبارکه محقق شد که این میزان تولید 16 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال 1360 به دست متخصصان داخلی ساخته شد و ده سال بعد نخستین محصول فولادی این شرکت رونمایی شد.و بعد از 25 سال از تولید انواع محصولات فولادی سنگین ،سبک و ظریف را تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید