134846

مهدی آباد 4 ساله به ظرفیت 800هزار تن کنسانتره روی می رسد

دنیای معدن - معدن روی مهدی آباد در مدت 4 سال به ظرفیت تولید پیش بینی شده خواهد رسید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مهدی صفری مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق برنامه ریزی، نخستین کارخانه تولید کنسانتره روی این معدن با عیار 35درصد،‌ در سال 98 وارد مدار تولید می شود و کارخانه های بعد نیز در یک زمانبندی سالانه به تولید می رسند.

صفری که درباره عملکرد در این مجتمع معدنی سخن می گفت تصریح کرد: طی 4 سال به ظرفیت اسمی 800هزار تن کنسانتره روی خواهیم رسید.
وی یادآور شد: ماهانه 3 میلیون تن باطله برداری از این معدن انجام می شود که این رقم با توجه به افزایش تعداد ماشین آلات، صعودی خواهد شد.

مدیر مجتمع مهدی آباد همچنین درباره تامین زیرساخت ها گفت: با توجه به مجوزهای اخذ شده،‌ عملیات اجرایی احداث مخزن و انتقال آب از اواخر امسال آغاز می شود.
وی ادامه داد: گزینه های نهایی انتقال از خط یزد-کرمان و احداث پست برق نهایی شده است.‌

صفری همچنین خبر داد که عملیات احداث کارخانه فرآوری روی نیز از اوایل سال 97 آغاز می شود. به گفته وی تاکنون تست های مربوط به فرآوری مواد تقریبا نهایی شده است.
مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد درباره اشتغال طرح اظهار داشت: در 10 ماه گذشته میزان اشتغال طرح به 400نفر رسیده که در فاز یک به هزار نفر خواهد رسید.

معدن مهدی آباد در استان یزد واقع شده، و اکنون بزرگ ترین برنامه احداث واحدهای فراوری در ایران را در دست انجام دارد. مشارکت کنسرسیومی از بخش خصوصی این پروژه را در اختیار دارند. این روش مشارکتی از جمله اقداماتی بود که ایمیدرو در دولت یازدهم، برنامه آن را اجرایی کرد که علاوه بر فعال شدن طرح برای تامین خوراک صنایع روی، اقتصاد کشور شاهد حضور گسترده بخش خصوصی در یک پروژه بزرگ نیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید