134827

دستور معاون اول رئیس جمهور برای توسعه بخش های معدن مس سونگون

دنیای معدن - فرماندار شهرستان ورزقان گفت: معاون اول رئیس جمهور دستور ایجاد بخش های توسعه ای معدن مس سونگون را صادر کرده اند تا در سریع ترین زمان ممکن این مهم صورت گیرد.

حسن یحیوی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان ورزقان به شهرستان معدنی آذربایجان شرقی معروف است، اظهار داشت: با توجه به تعدد معادن مس و طلایی که در شهرستان ورزقان وجود دارد و تعدد این معادن توانسته این شهرستان را به عنوان قطب معدن خیز استان تبدیل کند.

وی راه اندازی و تجهیز بیمارستان 26 تخت خوابی علامه جعفری را یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان ورزقان عنوان کرد و افزود: راه اندازی بیمارستان 26 تخت خوابی علامه جعفری یکی از ضروریات منطقه بود و دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم، مصمم بر این بود تا این بیمارستان را در حد شایسته و شأن مردم ورزقان تجهیز کند.

فرماندار شهرستان ورزقان از احداث کلینیک تخصصی این شهرستان در آینده ای نزدیک اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم پس از آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی شهرستان ورزقان بتوانیم آن را در دهه مبارک فجر سال آینده تحویل مردم دهیم.

یحیوی با تأکید بر این که بیماران دیالیزی شهرستان ورزقان بنا به دلیل نبود بخش دیالیز در این شهرستان ناچاراً مجبور به مراجعه به دیگر شهرستان ها بودند، ادامه داد: دولت در راستای پاسخ به مطالبات و نیازهای مردم بر اساس سیاست گذاری ها 6 تخت دیالیز در شهرستان ورزقان راه اندازی شد.

وی در ادامه احداث بزرگراه ورزقان - خواجه را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان برشمرد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ترددی که در مسیر ورزقان - خواجه شاهد هستیم جاده فعلی ظرفیت این میزان تردد را ندارد و برای اینکه بتوانیم به مطالبات به حق پاسخ شایسته دهیم دولت تصمیم بر احداث بزرگراه ورزقان - خواجه گرفت و با حمایت هایی که انجام داده از سال گذشته تاکنون شاهد پیشرفت فیزیکی 43 درصدی این بزرگراه بوده ایم.

شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان ایجاد می شود

فرماندار شهرستان ورزقان ادامه داد: به جهت اتمام کامل عملیات عمرانی در بزرگراه ورزقان - خواجه اکنون که در فصل زمستان قرار داریم همچنان عملیات اجرایی بدون تعطیلی ادامه دارد و از فروردین ماه سال آینده روند احداث این بزرگراه جدی تر می شود.

یحیوی بابیان اینکه معدن مس سونگون یکی از پتانسیل های بالفعل استان آذربایجان شرقی و شهرستان ورزقان محسوب می شود، بیان داشت: با پیگیری های مسئولان استانی و نمایندگان مجلس، معاون اول رئیس جمهور دستور ایجاد بخش های توسعه ای معدن مس سونگون را صادر کرده اند تا در سریع ترین زمان ممکن این مهم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ایجاد کارخانه ذوب که مورد تأکید معاون اول رئیس جمهور و مسئولان و نمایندگان آذربایجان شرقی بوده دیگر شاهد خروج کنسانتره مس از شهرستان ورزقان نخواهیم بود که در همین راستا کارخانه ذوب در این شهرستان احداث می شود.

فرماندار شهرستان ورزقان از تصویب تولید 100 هزار تن مس کاتد توسط دولت در شهرستان ورزقان خبر داد، گفت: در راستای حمایت و توسعه اشتغال در شهرستان ورزقان، شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان در زمین یک صد هکتاری راه اندازی می شود تا مس کاتد تولیدی در این شهرک صنعتی و تخصصی مس به صنایع پایین دستی از جمله ورق و لوله های مسی تبدیل شود.

یحیوی با اشاره به اینکه توسعه بخش های معدن مس سونگون و ایجاد صنایع پایین دستی مس در ورزقان رونق تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: یکی دیگر از مهم ترین پروژه های شهرستان ورزقان که می تواند در توسعه منطقه نقشی مؤثر داشته باشد ایجاد واحد پتروشیمی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی و داخلی در ورزقان است.

دیدگاهتان را بنویسید