134822

شریعتمداری:

واقعی سازی معادن کوچک مقیاس، جزو آرزوهای شخصی من بود

دنیای معدن - شریعتمداری گفت واقعی سازی معادن کوچک مقیاس، جزو آرزوهای شخصی من بود

محمد شریعتمداری در آئین امضای تفاهمنامه همکاری برای احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک افزود: از مدیران شرکت های بزرگ خواسته ام تا معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود را مورد حمایت قرار دهند.

وی افزود: امیدوارم هستم با امضای این تفاهمنامه اهداف توسعه ای احیا معادن کوچک همچون تجمیع دپوهای موجود و برندسازی محصولات با لحاظ کردن استانداردهای کنترل کیفی با هدف تامین منابع مالی پایدار معادن و توسعه میزان تولید در معادن نیمه فعال با تمرکز بر اشتغالزایی محقق شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری عنوان کرد: مسئولیت صادرات بر عهده دولت نیست؛ زیرا قبلا ثابت شده در این زمینه موفق نبوده است، اعتقاد داریم دولت در این حوزه باید نقش حمایت کننده را ایفا کند.

شریعتمداری ادامه داد: هدف ما رشد و تعالی ایران اسلامی در حوزه های مادی و معنوی است و مادیات و معنویات در معدن در هم آمیخته است .

وی با بیان اینکه معدن محیط مقدسی است، اظهار کرد: به اعتقاد من حرکت در مسیر توسعه معدن گام برداشتن بر نقشه راهی است که خداوند برای بشر ترسیم کرده است.

شریعتمداری تاکید کرد: از ثروتمندن شدن مردم با درآمدهای مشروع حمایت می کنیم چراکه اعتقاد داریم قله های درآمد مشروع، حفره های بی عدالتی را پر می کند.

وی همچنین در این مراسم از تشکیل کارگروه مشترکی بین مجلس و دولت برای حمایت از توسعه معادن خبر داد.

در این مراسم ۲ تفاهم نامه همکاری به منظور احیای حدود 500 معدن کوچک و متوسط امضا شد.

یکی از تفاهمنامه ها میان خانه معدن، ایمیدرو، میدکو و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید که نوع مشارکت میدکو در آن ورود در حوزه معادن غیر آهنی است.

همچنین خانه معدن، ایمیدرو، گلگهر و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهمنامه دیگری را منعقد کردند که شرکت گلگهر نیز با هدف تامین مواد اولیه فولادی خود به این طرح ورود می کند.

فعال سازی معادن کوچک و توسعه اشتغال و بهره وری، تجمیع دپوهای موجود و برندسازی محصولات با لحاظ نمودن استانداردهای کنترل کیفی با هدف تامین منابع مالی پایدار معادن، ارتقاء سطح دانش معدنکاری کشور با افزایش آموزش و توسعه میزان تولید در معادن نیمه فعال با تامین بازار مطمئن محصول از جمله اهداف کلان طرح احیای معادن کوچک و متوسط اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید