134809

معدن بالا دست سرابی عایدی برای تویسرکانی ها ندارد

کارشناسان می گویند؛ معدن سنگ بالادست سد سرابی تهدیدی برای آلودگی آب سد+تصاویر ، بر بساطی که بساطی نیست! معدنی که کار دست باغداران می دهد/ آیا مخزن سد سرابی در خطر است؟/مسئولان: معدن مجوز های لازم را دارد و چندین گزارش دیگر در سایت خبری رودآور، حاکی از در خطر بودن سلامت آب سد سرابی و محیط زیست تویسرکان دارد.

فرماندار تویسرکان: معدن بالا دستی سد سرابی ممکن است به سلامت مردم آسیب بزند

موضوعی که حتی در خبرگزاری های دیگر به نقل از «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان نیز مورد تأید قرار گرفت و وی با اشاره به اینکه فعالیت معدن بالا دستی سد سرابی این سد را با خطرات و تهدیدهای جدی روبه رو می کند گفت: معدن بالا دستی سد سرابی حریم سد و رودخانه را رعایت نکرده و ممکن است به سلامت مردم آسیب بزند.

اینکه یک شرکت خصوصی مالک معدن بالادستی سد سرابی تویسرکان است و از برداشت سنگ های قیمتی آن از جمله گرانیت، چیزی به دست تویسرکانی ها نمی رسد یک طرف ماجرا است و طرف دیگرش به خطر افتادن سلامت آبیاست که درپشت سد جمع آوری می شود و مردم این دیار را تهدید می کند.

گلایه های مردمی از فعالیت معدن بالا دست سد سرابی به شبکه های اجتماعی هم کشیده شد

به تازگی نیز در کانال های تلگرامی تویسرکان این مطلب آمده است که البته توسط سایت خبری رودآور نه تأیید ونه رد صددرصد می شود چندین سال است که معدن سنگی در بالای دریاچه سد سرابی تویسرکان مشغول فعالیت است و بخش اعظمی از کوه را برای بهره برداری برداشت کردهاند، اما جالب این است در مشاهدات تقریبا با این حجم برداشت از کوه هیچ نخاله و خرده سنگ و خاکی مشاهده نمی شود که گویا بهره بردار معدن خاک و خرده سنگ های بلا استفاده معدن را با فرسایش گسترده به داخل دریاچه سد هدایت می کند و با توجه به اینکه دقیقا این معدن در دهانه ورودی رودخانه سد سرابی قرار دارد خاک و خرده سنگ به داخل دریاچه سد فرسایش داده اند.

حال مردم تویسرکان تنها خواهان تعطیلی معدن سنگ نیستند بلکه مردم خواهان لایروبی ضررهای وارده از سوی این معدن در پر کردن دریاچه سد سرابی هستند و بهره برداران و مالکان معدن بالای سد سرابی باید ضرر و زیان وارده در این سال ها را جبران کرده و کوتاهی مسئولان دخیل در این ضرر جبران ناپذیر تحت تعقیب و مجازات قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید