134788

وضعیت سنگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی

دنیای معدن - آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی به چین 76.5 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که افت جزیی 75 سنتی را تجربه کرده است.

نزدیکی تعطیلات چین تقاضا را به حداقل رسانده است. در بنادر چین هم دیگر فعالیتی در بازار سنگ آهن دیده نمی شود چرا که خیلی از فعالان بازار از الان بازار را ترک کرده اند.

در بازار داخلی چین هم روزهای گذشته فعالیتی دیده نشد و بیلت در بازار داخلی آن در 572 دلار هر تن درب کارخانه در ثبات بود.

هنوز کارشناسان نسبت به روند بازار پس از تعطیلات سال نو چین خوش بین هستند چون مصرف فولاد بالا می رود.

طبق گزارش مای استیل، آخرین موجودی سنگ آهن بنادر چین نیز 152.4 میلیون تن ثبت شده است.

بیلت سی آی اس خود را بالا کشید

اخیرا روند بازار بیلت سی آی اس تغییر کرده و قیمت های پیشنهادی صعودی شده اند. رشد قیمت قراضه وارداتی در ترکیه و بهبود بازار میلگرد صادراتی آن به بازار بیلت کمک نموده است. چشم انداز آینده بازار روشن است و فعالان بازار معتقدند پایه های بازار قوی است. کارخانه ها نیز خیلی در فروش عجله نشان نمی دهند.

آخرین قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی سی آی اس 500 دلار هر تن فوب حمل مارس و آوریل بوده که 5 تا 10 دلار هر تن بهبود داشته است. برخی در 505 تا 510 دلار هر تن فوب نیز پیشنهاد داده اند که البته خریدارها عجله ای برای پذیرش این قیمت ها نشان ندادند.

ترکیه در 513 تا 515 دلار هر تن سی اف آر حمل آوریل خرید کرده و در خاور دور نیز در 535 تا 545 دلار هر تن سی اف آر معامله شده است.

فعالان بازار معتقدند بازار بیلت سی آی اس دیگر کف قیمت را تجربه کرده و روندی رو به بهبود خواهد داشت.

امید بازار بیلت چین به اتمام تعطیلات

در یک هفته گذشته بازار بیلت چین در ثبات بوده چرا که فعالیت بازار تقریبا متوقف شد و در جو تعطیلات است. چشم انداز بازار برای پس از تعطیلات نیز خوش بینانه است.

آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین 572 دلار هر تن درب کارخانه بوده که 2 دلار افت هفتگی داشت. موجودی بازار 13 درصد رشد داشته 869 هزار تن شنیده شد. تقریبا هیچ معامله ای نهایی نشد. تجار نیز در 586 دلار هر تن درب انبار پیشنهاد می دهند.

کارخانه ها درخواست های جدید را قبول نمی کردند چرا که کارمندانشان اغلب برای تعطیلات رفته اند و فعلا خدمات حمل و نقل نیز ارائه نمی شود.

بازار مقاطع سی آی اس، صعودی

عرضه کننده های مقاطع سی آی اس اخیرا فعال بوده اند به ویژه در بازار مفتول که به لطف بهبود تقاضا بوده است. امید به آینده بازار نیز بالاست. قیمت فعلی مفتول صادراتی سی آی اس 585 تا 590 دلار هر تن فوب است و میلگرد 560 تا 565 دلار هر تن فوب می باشد. اوایل فوریه قیمت 550 تا 555 دلار بود.

البته چون میلگرد صادراتی ترکیه صعودی شده و جو بازار سی آی اس نیز مثبت است قیمت مقاطع سی آی اس نیز روندی رو به بهبود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید