134745

روزهای خوش زغال سنگ

دنیای معدن - علی ربیعی در نشست شورای ادارای شهرستان طبس با اشاره به اینکه در گذشته، زغالها رو هم دپو شده بود و سودی نداشت و از طرفی فولاد هم در کارخانه ها انبار شده بود، اما با تلاش و نظارت مستمر امروز تا حدودی این مشکل مرتفع شده است.

وی افزود: امروز قیمت زغال سنگ قابل قبول است اگر چه رضایت بخش نیست و تلاش می کنیم برای فروش زغال سنگ به سمت قیمتی با ثبات حرکت کنیم.
وی گفت: ذوب آهن هم مشکلاتی دارد و باید کمک کنیم سرپا بماند، هفت هزار کارگر به ذوب آهن اضافه شده است، ذوب آهن دارد جان میگیرد و امیدواریم که بازارهای خارجی هم برای زغالمان پیدا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زغال سنگ طبس دارای تکنولوژی مدرنی است و این افتخاری برای کشور است افزود: این شهرستان علاوه بر ذخایر عظیم زغال سنگ حرفهای زیادی در بحث گردشگری دارد که می تواند در کنار ظرفیتهای مذهبی و علمی پیشرفتهای قابل توجهی برای این منطقه به دنبال داشته باشد.
آقای ربیعی از شبانه روزی شدن مرکز پلی کلنیک طبس خبر داد و ابراز امیدواری کرد: یک مرکز بیمه ای هم تا یک ماه دیگر درعشق آباد آغاز به کار کند.

وی در ادامه 70 درصد مردم شهرستان طبس را زیر پوشش تامین اجتماعی دانست و گفت: این تعداد در جهت مبارزه با فقر قابل توجه است اگر چه باید برای افزایش افراد زیر پوشش تلاش بیشتری شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقابله با فقر مطلق و گسترش اشتغال را دو برنامه اصلی و شاخص دولت دوازدهم دانست و گفت: ایجاد اشتغال امروز یک حرکت جهادی و وظیفه ای ملی است که با تار و پود جامعه مرتبط است.
استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گردشگری، منایع عظیم معدنی و منایع طبیعی را از جمله جاذبه های شهرستان طبس برشمرد.

طلایی مقدم فرماندار ویژه طبس و حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس هم در این جلسه با معرفی توانمندیها این شهرستان، خواستار پرداخت 2 درصد معادن، دیون شرکت زغال سنگ به طبس و معوقات کارگران و توجه به بیمه آنان شدند.
امیرحسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس هم از اخذ مجوز آموزشگاه ایمنی معادن در طبس خبر داد و خواستار پیگیری هیات دولت برای گرفتن فاینانس خارجی برای راه اندازی معدن پروده 4 شد.
پیوندی رئیس هئیت مدیره تاپیکو و مشاور شستا نیز با اشاره به اینکه 95 درصد سال در طبس هوا آفتابی است، بر راه اندازی نیروگاه خورشید در این شهرستان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید