134732

اشتغال 2 هزار نفری بخش معدن با ظرفیت افزایش به 6 هزار نفر در تکاب

دنیای معدن -فرماندار تکاب با اشاره به فعالیت سه واحد صنعتی فرآوری و تولید طلا در این شهرستان و اشتغال بیش از 2 هزار کارگر در معادن و کارخانه های طلا و سنگ تکاب گفت: با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، می توان میزان اشتغال را در این منطقه سه برابر کرد.

ایرج ثقفی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از کارگران کارخانه طلای آقدره تکاب با بیان اینکه معادن و کارخانه های طلا در مناطق 'زرشوران' و 'آقدره' تکاب محور تولید و اشتغال در این شهرستان است، افزود: با توجه به وجود ذخایر طلا در این منطقه، در صورت حضور سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی میزان اشتغال در بخش معادن و صنایع معدنی تکاب تا 6 هزار نفر قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه با توسعه صنایع معدنی در تکاب شاهد پیشرفت و اشتغال بیشتر و تحول در حوزه کارگری خواهیم بود، اظهار کرد: در صورت فعالیت کارخانه فرآوری طلای پویازرکان آقدره به عنوان یکی از 2 کارخانه بزرگ طلای تکاب در سایر حوزه های معدنی از جمله معادن و صنایع سنگ، زمینه اشتغال 500 نفر دیگر در این بخش فراهم می شود.
وی ادامه داد: وجود امنیت سرمایه گذاری و تامین شدن بسترها و زیرساخت های لازم از نیازهای اصلی فعالیت در بخش صنایع معدنی این شهرستان است.
وی گفت: دولت و دستگاه های اجرایی، مردم و سرمایه گذاران سه ضلع مثلت تعامل و همکاری برای رونق تولید و اشتغال بر مبنای معادن و صنایع معدنی در تکاب به شمار می روند.
فرماندار تکاب با بیان اینکه چشم انداز توسعه اقتصادی تکاب بر مبنای مزایای نسبی آن تعریف شده است، اضافه کرد: ظرفیت های معدنی و جاذبه های گردشگری به عنوان مزایای نسبی شهرستان تکاب 2 ویژگی شاخص در سند توسعه این شهرستان است.
ثقفی گفت: در 2 سال گذشته بیش از 100 هزار گردشگر داخلی و هفت هزار گردشگر خارجی از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرده اند که نشان دهنده ظرفیت بالای این منطقه در حوزه جذب گردشگر است.
شهرستان تکاب با 2 معدن بزرگ طلا در زرشوران و آقدره و بیش از 20 معدن فعال سنگ یکی از قطب های معدنی کشور به شمار می رود.
همچنین وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی یونسکو و بیش از 100 اثر طبیعی و تاریخی جذاب و منحصر به فرد، شهرستان تکاب را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در آذربایجان غربی تبدیل کرده است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید