134508

در ماجرای معدن مس سونگون کلاه گشادی بر سرمان رفته است/ هیئت مدیره ای تعیین کردند که حتی قدرت تصمیم گیری ندارد

دنیای معدن -علیزاده گفت: فروش سالانه کنسانتره مس سونگون 1300 میلیارد تومان می باشد اگر کل معادن ما را حساب کنیم ده درصد آن نیز نمی شود بر این اساس در مساله معدن مس سونگون کلاه گشادی بر سرمان رفته است.

رضا علیزاده صبح امروز در جلسه شورای معادن استان که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: فروش سالانه کنسانتره مس سونگون 1300 میلیارد تومان می باشد اگر کل معادن ما را حساب کنیم ده درصد آن نیز نمی شود بر این اساس در مساله معدن مس سونگون کلاه گشادی بر سرمان رفته است.

وی ادامه داد: در سال 92 وعده ای مبنی بر تعطیلی طرح های توسعه و تعلق امتیاز به جهت تاسیس شرکت داده شد ولی متوجه شدیم شرکت را مستقیما تاسیس کرده و پنج نفر به عنوان هیئت مدیره معرفی نمودند و در چهار یا پنج سال گذشته این شرکت حتی یک برگ صورت جلسه هیئت مدیره ندارد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این وضعیت عنوان کرد: به بهانه استقرار این شرکت از ما امتیازاتی گرفته اند و افرادی به عنوان دکور در هیئت مدیره منصوب کرده اند، هیئت مدیره ای که نه تصمیم بگیرد نه صورت جلسه بنویسد و نه کاری انجام می دهد را چرا گذاشته اید؟

وی افزود: از دارایی خواسته ایم که شرکت مس آذربایجان مستقل شده پرونده اش را ببینیم که به ما می گویند در سال یک اظهارنامه صوری با 100 میلیون تومان گردش مالی ارائه می شود و این واقعا ظلم است و صدای این ظلم به کجا میرسد؟

علیزاده خاطرنشان ساخت: چرا باید چندهزار میلیارد هزینه شود و سپس کارخانه ها را تعطیل کنند به بهانه اینکه روش را عوض می کنند تا هیدرومتاژیکی کنند؟ در 92 تعطیل کرده اند خب یک سال بعد دوسال بعد روش را عوض می کردند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین می گویند نمی خواهیم موازنه کنسانتره در کرمان به هم بخورد تاکید کرد: چرا در جلسه نهایی می گویید اینها به این خاطر است که نمی خواهیم آن را اجرا کنیم و اگر اجرا کنیم موازنه کنسانتره و مواد اولیه در کرمان به هم می خورد؟ این شورای معادن چون 70 یا 80 درصد مس وزن مالی دارد امیدواریم عنایت ویژه به آن صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید