134487

رفع موانع زیست محیطی 3 طرح فولادی در رشتخوار

به نقل از چهل ماه نیوز، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی شب گذشته با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان در جمع تعدادی از مدیران محلی و استانی،با تبریک میلاد حضرت کبری(س) و روز پرستار با اشاره بر نقاط قوت شهرستان رشتخوار در بخش های کشاورزی و در آینده نزدیک صنعت با تاکید بر جذب سرمایه گذران در این شهرستان گفت: سرمایه گذاری بسیار حساس است، باید یک آرامش مناسبی را برای حضور سرمایه گذار فراهم کنیم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش خصوصی در استان تا 3.5 برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: جذب 3.5 درصدی سرمایه گذاری بخش خارجی، و افزایش آن از 162 میلیون دلار به 578 میلیون دلار، نشان از ظرفیت استان در این زمینه دارد.

رشیدیان در رابطه با شهرستان رشتخوار و اینکه اولویت اول کاری در این شهرستان بحث اشتغال بوده است، اظهار داشت: برای شهرستان رشتخوار اولویت اول اشتغال بوده، اشتغال بدون تولید معنا نداشته و نخواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایجاد 160 هزار شغل در هدف و برنامه کاری استان است، گفت: در صورت ایجاد 160 هزار شغل نرخ بیکاری استان 1.5 درصد کاهش پیدا خواهد کرد، بایستی روند ایجاد اشتغال و بازار تولید را به طور مستمر افزایش داد.

وی در ادامه اذعان داشت: اگر از تمام ظرفیت های بالقوه داخلی و منطقه بهره بگیریم، به فضل الهی رسیدن به نرخ 7 درصد بیکاری دور از دستر س نیست، در برنامه ششم توسعه 433 هزار فرصت شغلی برای این استان در نظر گرفته شده است که نیازمند 620 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.


استاندار خراسان رضوی گفت: از تابستان 95 تا تابستان امسال 184 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که معادل 23 درصد اشتغال کشور است در حالی که این استان 8 درصد جمعیت کشور و 6 درصد اعتبارات را دارد.

استاندار در ادامه با اعلام خبر رفع موانع زیست محیطی سه طرح فولاد شکفته، امید نور و احیای سپاهان در شهرستان رشتخوار گفت: با راه اندازی این 3 طرح فولادی در شهرستان رشتخوار به صورت مستقیم بیش از 1500 شغل با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.



استاندار در سفر یک روزه خود به شهرستان رشتخوار ضمن کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه در روستای ملک آباد، با خانواده شهید حسین زاده دیدار و گفتگو کرد، و در ادامه از نمایشگاه توانمندی های کارآفوورینان این شهرستان بازدید و در جلسه شورای اداری این شهرستان حاضر شد.

دیدگاهتان را بنویسید