134419

رشد 940 درصدی سود ناخالص ذوب آهن در 9 ماه سال 96

سعید امید قائمی با اشاره به عملکرد مالی این شرکت در 9 ماه سال جاری گفت: این شرکت در این مدت با دستیابی به 28 هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی و رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست سود ناخالص خود را به چهار هزار و 853 میلیارد ریال ارتقا دهد، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 577 میلیارد ریال زیان بود.
وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان در 9 ماه سال 1396 به سود نشست افزود:این شرکت در این مدت با بهبود شرایط بازار مقاطع فولادی، مدیریت هزینه ها و همچنین مدیریت نقدینگی توانست از مشکلات حاد مالی و اقتصادی عبور کند.
امید قائمی با بیان اینکه در 9 ماه سالجاری تغییر چشم گیری در سود عملیاتی ذوب آهن حاصل شد، گفت: زیان عملیاتی این شرکت در 9 ماه سال 95 به 2 هزار و 237 میلیارد ریال رسید که در مدت مشابه سالجاری به سود 2 هزار و 916 میلیارد ریال رسید.
وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان پس از تحمل 2 سال و نیم زیان خالص، توانست به سود خالص برسد.
معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان گفت: سیاست های کلان شرکت در تمرکز بر صادرات، مدیریت هزینه ها و بازگشت قیمت محصولات ذوب آهن به قیمت های قبل از رکود در کشور، گویای روند بهبود عملکرد این شرکت است.
وی با بیان اینکه البته ذوب آهن همچنان با محدودیت های نقدینگی مواجه است گفت: جریان ورود نقد ناشی از عملیات به شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد محدودی نشان می دهد.
امید قائمی با بیان اینکه بیش از 14 درصد از بدهی های تجاری و غیر تجاری شرکت در 9 ماه سالجاری کاهش پیدا کرده و تسویه شده است گفت: ذوب آهن در این مدت با تلاش مدیریت عالی و مساعدت ستاد تسهیل، توانست بخش قابل توجهی از تسهیلات کوتاه مدت خود را به بلند مدت تبدیل کند و امکان تسویه بخش بزرگی از بدهی های تجاری خود را فراهم کند.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان در همین دوره با همکاری سازمان تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی توانست بیش از چهار هزار میلیارد ریال از بدهی خود به دولت را تهاتر کند و زمینه تهاتر بیش تر تا 7 هزار و 600 میلیارد ریال را فراهم کند.
معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان گفت: ادامه این روند علاوه بر کاهش هزینه های مالی از نظر کاهش میانگین نرخ سود تسهیلات مالی دریافتی، بهبود ساختار ترازنامه شرکت را به همراه خواهد داشت.
وی گفت: مقدمات افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن برای خروج از ماده 141 قانون تجارت در سال جاری آماده شده و امیدواریم در سال 1397 با تحقق آن از شمول این ماده خارج شویم.
امید قائمی با بیان اینکه در روزهای اخیر افزایش 13 درصدی نرخ زغال سنگ از سوی معادن زغال سنگ کشور مطرح شده، اظهار کرد: از آنجایی که این میزان رشد قیمت در بودجه شرکت و صورت های مالی سال جاری به سهامداران شرکت، دیده نشده است و سهامداران بر این مبنا تصمیم گیری کرده اند، امکان اعمال آن در سال جاری بعید به نظر می رسد.
وی افزود: در صورتی که این افزایش قیمت از سوی مراجع قانونی شرکت در سه ماه پایانی سال 96 تصویب و ابلاغ شود و در صورت تغییر با اهمیت بر روی سود هرسهم شرکت، از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران شرکت خواهد رسید.
ذوب آهن اصفهان، بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این شرکت فولادسازی، سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.
ذوب آهن اصفهان در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید