134391

برداشت غیرمجاز شن و ماسه از معادن موجود در جاده سرخس

دنیای معدن - عضو شورای شهر رضویه گفت: حفاری و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از معادن موجود در جاده سرخس سبب تردد بیش از هزار کامیون در جاده مشهد به سرخس و ایجاد تصادفات و خسارات جانی به ویژه برای عابران پیاده می شود.

جواد حسینی در مشهدمقدس اظهار داشت: حدود 100 واحد معدن پرداخت شن و ماسه در شهر رضوی وجود داشته که این امر ظرفیت عظیم این شهر را در حوزه ساخت و ساز نشان می دهد در پشت این خصوصیت مشکلاتی دیگر نهفته است.

عضو شورای شهر رضویه افزود: حفاری و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از معادن موجود در جاده سرخس، سبب تردد بیش از هزار کامیون در جاده مشهد به سرخس و ایجاد تصادفات و خسارات جانی به ویژه برای عابران پیاده می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: توانایی دیگر شهر رضویه وجود اراضی کشاورزی وسیع و محصولات گندم و جو بوده که با توجه به وجود این توانایی، این شهر خودکفا شده البته وجود مجتمع گوشتی و دامداری ها نیز سبب ایجاد بوی بد و بیماری های بسیاری می شود، برای برطرف کردن این مشکل یک زمین سمت روستای جیم آباد در حال آماده سازی برای احداث یک کارخانه گوشتی است.

وی تصریح کرد: شهر رضویه در کنار تمامی این امکانات سایر محصولات متفاوتی مانند پسته، خربزه و نظایر این محصولات را در خود جای داده است، همچنین سرخس و فریمان از تولیدکنندگان واحدهای صنعتی مهم مانند کارخانه تولید لوازم خانگی، لوازم بهداشتی، خودرو، زینیت، روغن و نظایر این واحدها شمرده می شوند.

حسینی بیان کرد: در این شهر بالغ بر 100 واحد صنعتی سنگ بری، بیش از 100 واحد گاوداری و همچنین 10 هزار دام سنگین وجود دارد که این مورد نیز از معضلات آلاینده های محیطی خبر می دهد، همچنین عدم اشتغال مردم و روی آوردن آنها به حاشیه شهر سبب از هم پاشیدن نظم اجتماعی و بحران های منطقه ای محیطی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید