134286

تقویت ۶۰۱ واحدی شاخص کل بورس/ میان داری خریداران حقیقی در برابر بی رمقی حقوقی ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 24 دی ماه 96 با افزایش 601 واحدی روی رقم 97 هزار و 228 واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 11 واحدی عدد 17 هزار و 410 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 628 واحدی به رقم 104 هزار و 789 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 582 واحدی به رقم 69 هزار و 214 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 466 واحدی عدد 206 هزار و 257 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر محسوسی روی رقم یک هزار و 86 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 146 واحد،پالایش نفت اصفهان با 63 واحد و معدنی و چادرملو با 59 افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری غدیر با 30 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایپا هریک با 18 واحد و پست بانک ایران با 7 کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 288 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 210 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 69 هزار و 146 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های آهن و فولاد ارفع سامان گستر اصفهان، زغال سنگ نگین طبس و قند ثابت خراسان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری صنایع ایران، سرمایه گذاری مسکن الوند، قند نیشابور، شهد و گلوکوزان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 165 میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش کمتر از 35 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود. همچنین 43 میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش کمتر از 5.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم انتقال یافت.

در سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان با تجمیع سهام از سوی سهامدار عمده همراه شد و کمتر از 17.5 میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین کمتر از 12 میلیون سهم پتروشیمی شیراز به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

همین وضعیت در صنایع پتروشیمی خلیج فارس با کد به کد شدن بیش از 5.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان تکرار شد. همچنین 3.5 میلیون واحد صندوق قابل معامله اعتماد آفرین پارسیان به ارزش کمتر از 400 میلیون تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی روندی متعادل و به نسبت کم حجم تری را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره گر بود که وضعیت روند معاملات سهام در بازار شان می داد، در شرایطی که اغلب حقوقی ها و بازیگران بزرگ بازار علاقه ای برای حضور پررنگ در بازار از خود نشان نمی دهند، معامله گران حقیقی همچنان بازیگر اصلی در گروه های پیشرو هستند.

به گزارش فارس، روند راکد معاملات سهام در کلیت معاملات بازار در حالی است که قیمت ارز با نوسان قابل تأملی طی دی ماه امسال مواجه بوده و روند اقتصاد حاکی از گرایش به سمت دو نرخی شدن تورم حکایت دارد. با این همه اقبال برای خرید سهام از سوی حقوقی هایی که تا یک ماه آینده باید به فکر پرداخت پاداش پایان سال و عیدی کارکنان خود باشند، کمرنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید