134242

برخی معادن در البرز مجوز محیط زیست ندارند/برداشت تا عمق ۴۰ متر

دنیای معدن -مدیرکل سازمان محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه برخی از معادن در استان مجوز محیط زیست ندارند، برداشت در این معادن را تا عمق ۴۰ متر اعلام کرد.

فردین حکیمی در جلسه شورای معادن استن که ظهر پنجشنبه در سالن حوزه استاندار برگزار شد، استعلام از مراجع چهارگانه برای فعالیت معادن را ضروری دانست و اظهار کرد: علی رغم اینکه محیط زیست در بخش فعالیت معادن بیشترین تاثیر را می پذیرد اما متاسفانه کمترین هماهنگی و تعامل با این سازمان وجود دارد.

وی از فعالیت چشمگیر معادن شن و ماسه در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و افزود: تعداد زیادی از معادن در استان البرز مجوز و استعلام سازمان محیط زیست را دریافت نکرده اند.

حکیمی با اشاره به اینکه تردد کامیون های حمل و نقل شن و ماسه، انتشار گرد و غبار و در نهایت بر کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد، گفت: تامین نیاز جدی آب برای تداوم فعالیت معادن با تصفیه پساب واحدهای صنعتی امکان پذیر است.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان البرز نظارت بر میزان و عمق برداشت از معادن را الزامی دانست و تصریح کرد: برداشت تا عمق ۴۰ متری در برخی معادن موجود در استان آسیب جدی را به محیط زیست وارد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید