134207

الودگی حاصل از انتشار گاز so2 کارخانه مس سرچشمه بیش از حد مجاز است

دنیای معدن - با اشاره به اینکه آلودگی حاصل از انتشار گاز so2 کارخانه مس سرچشمه بیش از حد مجاز است گفت این آلودگی از قبل وجود داشته است اما در برخی اوقات مانند ایام سرد سال و سکون نسبی هوا ، تبعات ناشی از این الودگی به شدت افزایش میابد.

رضا جزینی زاده افزود : میزان الودگی ناشی از خروجی گاز so2 در کارخانه مس سرچشمه حدود 30 برابر حد مجاز و ذرات خروجی از دودکش کارخانه نیز بر اساس استاندارد ها حدود 2 برابر حد مجاز است . مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود یکی از پیشنهادات ما به کارخانه برای کاهش الودگی ، جمع اوری گاز so2 و تبدیل ان به اسید سولفوریک بوده است اما چون اجرای این پیشنهاد ، زمان بر است ، برای کوتاه مدت پیشنهاد کاهش سطح تولید را مطرح کرده ایم.
اقای جزینی زاده گفت در مقابل ، مدیران کارخانه مس پیشنهاد رقیق کردن گاز را مطرح کرده اند که از نظر ما کمک اساسی به حل مشکل نمیکند و تنها الودگی را به لایه های بالای جو منتقل میکند و باعث ایجاد الودگی ثانویه هم میشود.
,وی همچنین از شکایت سازمان حفاظت محیط زیست به دستگاه قضایی خبر داد و گفت دادگاه بدوی ، رای برائت را به نفع مجتمع مس سرچشمه صادر کرده است اما با عتراض ما پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید