134141

همکاری های صنعتی و معدنی ایران و الجزایر توسعه می یابد

رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، پیام کتبی «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان را به همتای الجزایری اش تسلیم کرد.
عامری با اشاره به توانمندی های ایران در زمینه های مختلف و پیشرفت های صنعتی و تکنولوژیک جمهوری اسلامی ایران و آخرین وضعیت روابط دوجانبه و روند رو به رشد آن ، بر عزم جدی ایران برای تقویت این همکاری ها تاکید کرد و گفت : شرکت های معتبر صنعتی و صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی ایرانی برای مشارکت در پروژه های مشترک سرمایه گذاری با الجزایر تمایل و آمادگی دارند.
سفیر ایران در الجزایر ضمن دعوت از این وزیر الجزایری برای سفر به ایران، افزود، ایران تمایل به خرید مستقیم فسفات از الجزایر دارد .
یوسف یوسفی وزیر صنایع و معادن الجزایر نیز از پیام همتای ایرانی اش تشکر کرد و با اشاره به روابط مستحکم دو کشور، گفت، دولت الجزایر در پی کاهش وابستگی اقتصادش به نفت و تنوع بخشیدن به منابع درآمدی است .
وزیر صنعت الجزایر در ادامه بر اراده دولت متبوعش برای تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید و خاطرنشان کرد که الجزایر از حضور فعال همه شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف صنعتی و معدنی و از جمله صنایع غذایی و نساجی در چارچوب سیاست های جدید دولت حمایت می کند.
یوسف یوسفی با استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی برای خرید مستقیم فسفات از الجزایر، بر آمادگی کشورش برای فروش مستقیم فسفات به ایران و همکاری در خصوص صنایع معدنی تاکید کرد و خواستار مذاکره بخش های ذیربط برای تحقق این مهم شد.

دیدگاهتان را بنویسید