133878

میانگین قیمت طلا سال آینده بین 1250 تا 1275 دلار خواهد بود

دنیای معدن - بانک سی آی بی سی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا و نقره در سال 2018 را اعلام کرده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک سی آی بی سی پیش بینی کرد، نقره فلز اصلی و درخشان سال 2018 خواهد بود و عملکرد قیمت نقره بهتر از سایر فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران سی آی بی سی اعلام کردند که میانگین قیمت هر اونس نقره طی سال آینده به 1250 تا 1275 دلار خواهد رسید. پیش بینی می شود میانگین قیمت هر اونس نقره نیز طی سال 2018 میلادی به 17 تا 18 دلار خواهد رسید.

علت اصلی این مساله که بانک سی آی بی سی امیدواری بیشتری نسبت به نقره در سال 2018 دارد این است که سال 2017 سال بسیار سختی برای این فلز بوده است. قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون تنها یک درصد رشد داشته است. این در حالی است که قیمت طلا با افزایش 10 درصدی روبرو شده است.

قیمت جهانی مس نیز از ابتدای امسال تاکنون 24 درصد افزایش داشته است. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نسبت به عملکرد ناامید کننده قیمت نقره شگفت زده شده اند، آن با افزایش رشد تقاضای صنعتی و کاهش تولید معادن.

به اعتقاد تحلیلگران سی آی بی سی، یکی از عوامل مهم و موثر در افزایش قیمت فلزات گرانبها در سال 2018 میلادی، سقوط بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خواهد بود. قیمت بیت کوین در سال 2017 میلادی با رشد 2 هزار درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد کاهش شدید قیمت بیت کوین طی ماه های آینده عامل مهمی برای رشد تقاضا و قیمت جهانی فلزات گرانبها خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای افزایش 3 بار نرخ بهره طی سال آینده می تواند چالش بزرگی برای فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره باشد.

فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی نیز 3 بار نرخ بهره را افزایش داده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت فلزات گرانبها وارد کرده است.

به نظر می رسد با تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ و بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا، ارزش دلار در کوتاه مدت با افزایش همراه خواهد شد و این مساله می تواند فشار بیشتری را بر قیمت کالاهای راهبردی وارد کند.

البته اجرای طرح مالیاتی دولت آمریکا در بلندمدت موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های فدرال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید