133822

گندله سازی فولاد خراسان دو ماه آینده راه اندازی می شود

دنیای معدن -گندله سازی فولاد خراسان تا ۲ ماه اینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل فولاد خراسان گفت: گندله سازی فولاد خراسان نیز تا 2 ماه دیگر با ظرفیت 2.5 میلیون تن برای مصرف کارخانه راه اندازی خواهد شد.
مهندس سید حسین احمدی با اعلام این خبر افزود: مجموعه شرکت های فولادی که در سنگان سرمایه گذاری کرده اند باید خود را آماده کرده تا منطقه را صنعتی کنند. در سنگان بالغ بر حدود 3میلیارد دلار پروژه تعریف و در حال سرمایه گذاری است.
احمدی درباره میزان تولید شرکت در 6 ماهه نخست سال،گفت: در بخش نورد 360هزار تن، شمش380 هزار تن و آهن اسفنجی حدود 590هزار تن تولید شده است.
میزان صادرات نیز با 2برابر رشد همراه بود که به مرز 75هزار تن رسید که معادل میزان صادرات سال گذشته بوده است.
به گفته مدیرعامل فولاد خراسان، بازارهای هدف شرکت شامل افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، عراق است، که البته در 2 سال اخیر کویت و امارات نیز به بازارهای ما اضافه شده اند. تنها موضوعی که در صادرات وجود دارد آن است که هزینه حمل در صنعت فولاد فاکتوری بسیار مهم است و به میزانی که از دریا فاصله باشد رقابت سخت تر خواهد شد.
او با اعلام اینکه با راه اندازی واحد کنسانتره سازی سنگان، مجتمع فولاد خراسان تمامی حلقه های زنجیره را در اختیار خواهد داشت، تاکید کرد: زنجیره ارزش در شرکت ما در حال تکمیل است اما از نظر توسعه و تولید در مقیاس اقتصادی برنامه این است که تا مرز 3.5 میلیون تن تولید برسیم؛ یعنی برمبنای این عدد در زمینه تولید فولاد خام، زیرساخت ها را فراهم کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید