133807

آغاز توسعه فعالیت های اکتشافی در استاندارد های بین المللی توسط ایمیدرو

دنیای معدن - مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در نشست خبری رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در ایران؛ دسترسی به منابع معدنی و انرژی و همچنین وجود بازار مصرف در منطقه شرایط رشد این حوزه را فراهم آورده است. توسعه فعالیت های اکتشافی در استاندارد های بین المللی توسط ایمیدرو آغاز شده تا منابع لازم برای توسعه بخش فراهم شود.

سمیه خلوصی که در نشست خبری این سازمان سخن می گفت، افزود: 28 درصد تجارت منابع معدنی دنیا به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص دارد. ارزش این بخش 2200 میلیارد دلار است و پیش بینی می شود مصرف و قیمت مواد معدنی تا سال 2025 افزایش می یابد

وی با بیان اینکه ایمیدرو به سرمایه گذاران در صورت سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مواد اولیه آن ها را تامین خواهد کرد عنوان کرد: در جلال آباد زرند، بخش خصوصی توانست با سرمایه گذاری، از سنگ آهن هماتیت کم عیار، کنسانتره تولید کند.

وی افزود: یکی از اقدامات ایمیدرو، تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی است که با اجماع بخش خصوصی انجام شده است و تا کنون ۲۸ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در طرح های این بخش سرمایه گذاری شده است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: سهم بخش معدن و صنایع معدنی اگرچه 5 درصد در تولید ناخالص داخلی سهم دارد، اما 22 درصد صادرات کل کشور به این حوزه تعلق دارد.

خلوصی با بیان اینکه توسعه فناوری و بومی سازی یکی از اقداماتی است که ایمیدرو در سال های گذشته انجام داده است اعلام کرد: 76 میلیارد تومان در بخش پژوهش صرف شده است.

وی افزود: توسعه مناطق صنایع انرژی بر در سواحل جنوبی یکی از اقدامات ایمیدرو است. بزرگ ترین طرح تولید آلومینیوم در منطقه لامرد با نام آلومینیوم جنوب در دست اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید