133804

حمایت ایمیدرو از تملک معدنی ها بر هپکو/ ۲ سال تنفس تسهیلات برای معادن زلزله زده

دنیای معدن - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به حمایت این سازمان از تملک کنسرسیوم های معدنی بر هپکو، گفت: برای بازپرداخت تسهیلات معادنی که در در منطقه زلزله زده کرمانشاه قرار دارند دو سال استمهال در نظر گرفته شده است.

مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - امروز (یکشنبه) در نشستی خبری، با اشاره به کاهش بودجه ایمیدرو در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۳۹۷ اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ بودجه در نظر گرفته شده برای ایمیدرو ۸۶ میلیارد تومان بود که تا امروز فقط ۱۶ میلیارد تومان به این سازمان پرداخت شده که آن هم فقط در یک بخش یعنی بخش زیرساخت بوده است.

وی افزود: با توجه به نحوه اختصاص سالانه بودجه، تصمیم گرفته شد که این مبلغ در سال ۱۳۹۷ برای واقعی تر شدن کمتر از قبل باشد که به رقم ۳۵ میلیارد تومان کاهش یافته است. البته اگر همین رقم نیز به سازمان اختصاص یابد، ما رضایت داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیم کنسرسیوم معدنی برای تملک هپکو گفت: موضوع ماشین آلات یک امر حیاتی در حوزه معادن است که در زنجیره تولید نقش کلیدی دارد که برای تامین آن باید مسیرهای مناسب ایجاد شود که از جمله آن واردات و البته حمایت از تولید داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید