133803

کاهش 47درصدی صادرات فولاد خام/ تزریق فولادخام به بنگاه های پایین دست کافی نیست

دنیای معدن -سید رضا شهرستانی رئیس انجمن فولاد ایران درباره صادرات محصولات فولادی کشور گفت: صادرات محصولات نهایی و فولاد خام در هفت ماهه سال گذشته 1.3 میلیون تن بوده که این میزان با کاهش 47درصدی به 690 هزار تن رسید.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش میزان صادرات، اما تولید و صادرات نمونه هایی از محصولات فولادی مانند شمش، اسلب بر مدار افزایشی تولید قرار گرفتند.

شهرستانی با اشاره به حجم صادرات این محصولات اظهار کرد: میزان صادرات شمش و بیلت طی همین مدت در سال گذشته حدود 1.4 میلیون تن بوده اما این رقم در سال جاری با افزایش 28درصدی به 1.8 درصد رسید ضمن آنکه میزان صادرات اسلب نیز در مدت زمان هفت ماهه امسال به 1.78 میلیون تن رسیده درحالی که در مقایسه با سال گذشته این آمار 600 هزار تن بوده است.

رئیس انجمن فولاد ایران با تاکید بر آنکه باید فولادسازان به صنایع پایین دست توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: در مقایسه آمار تولیدی و صادراتی، فولادخام در صدر این لیست قرار داشته که از همین سو باید فولادسازان به صنایع پایین دست توجه ویژه ای داشته باشند تا این صنایع به واسطه میزان اشتغال زایی که دارند، به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات برون گرا حرکت کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که فولاد خام به بنگاه های پایین دست تزریق شود، نتیجه آن ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری، تولید، رشد اقتصادی را برای اقتصاد به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید