133788

استارت آپ ها به کمک معادن می آیند

دنیای معدن -درواقع می توان چالش های صادراتی موجود در بخش معدن را با استفاده از استارت آپ که یک روش نوین کسب و کار است رفع کرد و تحولی در آن به وجود آورد.

در این نشست کیوان جعفری طهرانی، فعال اقتصادی بخش معدن با اشاره به اهمیت تشکیل استارت آپ ها در صنایع معدنی عنوان کرد: صادرات مواد معدنی ایران درحال حاضر به دلیل موانع موجود در بازارهای هدف با چالش های بسیاری روبه رو است در حالی که شرکت های معدنی می توانند با تشکیل استارت آپ های معدنی، تحول بزرگی در کسب و کار خود ایجاد کنند.


او با اشاره به کاهش بودجه عمرانی در سال ۹۷ افزود: کاهش بودجه عمرانی در سال ۹۷ به این معناست که پروژه های عمرانی با وضعیت امیدوارکننده ای روبه رو نخواهند بود؛ در حالی که دولت باید به این نکته توجه کند که کاهش بودجه عمرانی سبب تعمیق رکود در کشور می شود و پیش از اینکه پروژه های عمرانی کلید بخورد، مستهلک می شود و باید فکری به حال آنها شود چراکه بخش ساخت وساز رابطه تنگاتنگی با بخش معدن دارد و کاهش بودجه عمرانی در سال آینده سبب می شود صنایع معدنی مان هم تحت تاثیر قرار بگیرند. این کارشناس ارشد بین الملل افزود: یکی از استراتژی ها و هدف های اصلی معدن و صنایع معدنی ایران دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴ است در شرایطی که باید از این میزان تولید ۴۰ درصد یعنی حدود ۲۱ میلیون تن به بازارهای صادراتی فرستاده شود.

با توجه به وضعیت بازار عراق و افغانستان، بازارسازی ایران در زمینه مواد معدنی سخت شده است. ضمن اینکه حجم کل ظرفیت حمل ونقل ریلی ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۴۰ میلیون تن بوده در حالی که به دلیل آماده نبودن تجهیزات و زیرساخت های ریلی در ایران هزینه های حمل ونقل ریلی بالاست.جعفری طهرانی ادامه داد: به همین دلیل نیاز است از ایده شرکت های استارت آپی کمک بگیریم تا شرکت های معدنی بتوانند با ورود به حوزه استارت آپ، خود را با استانداردهای روز دنیا همگام کنند و تجارت را با بهترین فاکتورها از نظر زمان و هزینه انجام دهند. اگر براساس سند چشم انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد محقق شود، رساندن تولیدات فولادی هدف گذاری شده برای صادرات به بنادر و مقاصد صادراتی در هاله ای از ابهام خواهد ماند زیرا مشخص نیست بتوانیم آنها را با توجه به زیرساخت های فعلی حمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید