133785

معدن طلای باریکایی سردشت با ۹۰ درصد ظرفیت برداشت می شود

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سردشت گفت: هم اکنون معدن طلای باریکایی سردشت با ۹۰ درصد ظرفیت برداشت می شود.

حامد رمضانی با اشاره به اینکه ظرفیت برداشت یک سال گذشته معدن طلای باریکایی ۳۰ درصد بود، افزود: این معدن در شرایط حاضر و با افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت آن در حال استخراج است.

وی اظهار کرد: معدن باریکایی جزو دو معدن فعال سردشت بوده که مجوز برداشت ۲۸هزار تن در سال را دارد و زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر از اهالی متخصص و غیرمتخصص شهرستان را فراهم کرده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سردشت با اشاره به اینکە مواد استخراج شده به معدن طلای تکاب فرستاده می شود، گفت: صاحب معدن برابر پیگیری و تاکید فرماندار متعهد شده که تا نیمه دوم سال ۹۷ در صورت عدم آمادگی سرمایه گذار بومی، شخصا اقدام به ساخت کارخانه فرآوری خاک به کنستانتره کند و این اداره نیز هرگونه همکاری و هماهنگی لازم را در این خصوص انجام می دهد.

وی در رابطه با معدن لاشه و مالون یاسین آباد هم تصریح کرد: برای این معدن نیز پروانه بهره داری با ظرفیت برداشت ۱۳ هزار تن در سال صادر شده که با ظرفیت برداشت ۶۰ درصد در حال فعالیت است.

رمضانی اضافه کرد: این معدن در شرف گرفتن مجوز ساخت کارخانه پودر سنگ و کاغذ است که با وجود تاثیر مستقیم بر اشتغال و اقتصاد منطقه بر محیط زیست هم اثر مثبتی را خواهد داشت.

به گفته وی، سومین معدن شهرستان برای استخراج سنگ آهن در مسیر جاده روستایی دیوالان است پروانه اکتشافی آن هم در مرحله صدور است.

وی از بازمهندسی شهرستان در حوزه معدن خبر داد و گفت: قرار است در نیمه دوم سال تیمی از وزارتخانه متبوعه در راستای بازبینی و آزادسازی مسیرهایی که توانایی سرمایه گذاری در حوزه معدن در آنها وجود دارد معرفی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید