133769

تحقق شورای عالی معادن استانها اقدامی ارزشمند است

دنیای معدن -نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت هایی که در مسیر تفویض اختیارات معادن به استانها وجود داشت گفت: تحقق شورای عالی معادن استانها اقدامی ارزشمند است.

شهباز حسن پور در شورای عالی معادن استان کرمان با حضور سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از استاندار کرمان به عنوان استانداری باصلابت یاد کرد و افزود: 90 درصد دولتی ها با تفویض اختیارات معادن به استانها مخالف بودند.
وی ادامه داد: استانی که به دلیل وجود ظرفیت های مختلف به نوعی دارای گنج است چرا باید نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت آن، زیر خط فقر زندگی کنند.
نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید 10 درصد از سهم 22 درصدی معادن را که به ایمیدرو می دهند در اختیار استاندار کرمان قرار دهند، خاطر نشان کرد: محیط زیست نباید جلوی فعالیت معادن را بگیرد.
حسن پور یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت، خط تولید 10 میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون گندله در معدن شماره سه گهر زمین باید احداث می شد اما تا امروز بدلیل مسائل زیست محیطی انجام نشده است.
شورای عالی معادن استان کرمان با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری کرمان تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید