133765

حل مشکلات کارگران معدن زغال سنگ سرخس نیازمند توجه مسئولان

دنیای معدن - فرماندار سرخس گفت: کارگران معدن زغال سنگ سرخس با مشکلات زیادی روبرو هستند دولتمردان از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های برای باز کردن گره‌های معدن استفاده می‌کنند .

حسین سنجرانی در جلسه بررسی مشکلات کارگران معدن آق دربند سرخس افزود:کارگران معدن زغال سنگ سرخس با مشکلات و گره‌های سختی روبرو هستند و متاسفانه علی رغم پیگیری‌های متعدد و جلسات مکرر هنوز مشکلات زیادی پیش روی این کارگران است.

وی گفت: گره‌های کارگران زحمتکش معدن زغال سنگ آق دربند با پیگیری‌های یک نفر باز نمی‌شود و از این رو می‌طلبد مسئولان هم دوش با کارگران و مسئولان معدن بدنبال برطرف کردن مشکلات باشند.

فرماندار سرخس با ابراز تاسف از عدم پرداختی نه ماه معوق به کارگران افزود: بهره مندی و استفاده را شرکت متولی و سهامداران داشته و دارند و مشکلات به پای عدم پیگیری مسئولان تمام می‌شود و از این رو می‌بایست سایر دستگاه‌ها و قوا در برطرف کردن این مشکلات بسیج شوند تا مشکلات کارگران معدن برطرف گردد.


سنجرانی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته با مدیر کل تامین اجتماعی و امور مالیاتی استان قرار به مساعدت و فراهم ساختن فرصت به شرکت بهره بردار معدن شده است، اما باز هم مشکلاتی از قبیل: بازنشتگی پیش از موعد کارگران که یکی از بزرگترین مشکلات در حال حاضر می‌باشد باعث کند شدن حل مشکلات معدنکاران شده است.

وی گفت: دولتمردان از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان برای باز کردن گره‌های معدن استفاده می‌کنند تا پرونده سنگین این مجموعه هر چه زودتر سبک و تمام شود و شاهد روند طبیعی و از همه مهمتر افزایش تولید و راندمان این معدن خدادادی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید