133742

شرکت فولاد مبارکه، بزرگترین تولید کننده انواع محصولات فولادی در خاورمیانه

دنیای معدن - شرکت فولاد مبارکه با ظرفیت تولید سالانه 10/3میلیون تن انواع محصولات فولادی ، بزرگترین تولید کننده این محصولات در خاورمیانه و آفریقا است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه در بازدید خبرنگاران رسانه های گروهی کشور از شرکت فولاد مبارکه با اشاره به روند تولید در این شرکت و دستیابی به ظرفیت اسمی و افزایش تولید گفت: شرکت فولاد مبارکه از شرکت های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می نماید. این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، به عنوان سازمانی جهان تراز حدود پنجاه درصد از مصرف فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات، صنایع بسته بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تولید می نماید.

ناظمی هرندی افزود: این شرکت در حال حاضر دارای ظرفیت تولید 10.3 میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت گرم و سرد نوردیده، قلع اندود، گالوانیزه و رنگی از ضخامت 0/18 تا 16 میلیمتر و تختال با احتساب ظرفیت های فولادسازی در واحد «فولادسازی و نورد پیوسته سبا» و همچنین«مجتمع فولاد هرمزگان» می باشد. شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ده دوره جایزه ملی تعالی سازمانی، پنج دوره جایزه ملی کیفیت و اولین دوره جایزه تعالی کشورهای اسلامی (MECCAward) (که توسط ارزیابان اروپایی در سال 2007 انجام شد) در کشور مقام اول را کسب نموده است.

وی ادامه داد: فولادمبارکه اصفهان توانسته با تکیه بر دانش و توانمندی کارکنان خود موفق به کسب رتبه اول در گروه فلزات اساسی و رتبه دهم در شاخص ارزش افزوده در رتبه بندی 100 شرکت برتر ایرانی گردد.

ناظمی در ادامه تصریح کرد: این شرکت توانست در سال 1391 برای اولین بار و به عنوان تنها شرکت ایرانی با کسب 654 امتیاز تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی را از آن خود کند. گروه شرکت های فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر مواد اولیه بیش از 3000 کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت و گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی سازی و سازه های دریایی و... را تأمین می نماید.

گفتنی است 7/2 میلیون تن از کل تولیدات فولاد کشور ، در کارخانه مستقر در شهرستان مبارکه استان اصفهان تولید میشود.

دیدگاهتان را بنویسید