133678

نوسازی ماشین آلات استخراخ مواد معدنی در سمنان ضروری است

دنیای معدن -استاندار سمنان گفت : نوسازی ماشین آلات استخراج مواد معدنی این استان با هدف کاهش هزینه تولید ، افزایش بهره وری و اشتغالزایی بیشتر ضروری است.

محمدرضا خباز روز یکشنبه افزود : برجام این فرصت ارزشمند را به صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی استان داد تا با نوسازی ماشین آلان خط تولید در افزایش بهره وری کیفیت محصولات گام بردارند.
وی اظهارداشت : اقتصاد سمنان در بخش معدن نیازمند نوسازی ماشین آلات استخراج مواد معدنی است و در دولت تدبیر و امید تسهیلات قابل توجه ای در این بخش تخصیص داده شد.
وی خاطرنشان کرد : سمنان از استان های مهم و راهبردی کشور در استخراج معادن است که براساس برنامه ریزی اصولی تلاش می شود از فروش خام این مواد جلوگیری و با فرآوری آن، ارزش افزوده بالاتری وارد چرخه اقتصاد استان شود.
40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.
استاندار سمنان با اشاره به این که بخش صنعت و معدن سهم عمده در ایجاد اشتغال پایدار در این استان دارد، تصریح کرد : نزدیک بودن به پایتخت و قرار گرفتن در مرکز ایران موقعیت ویژه ای را برای توسعه صنایع در سمنان به وجود آورده است.
خباز ادامه داد : حفظ واحدهای تولیدی موجود و ایجاد واحدهای معدنی جدید با فرصت های شغلی پایدار از جمله راهبردهای گروه اقتصادی سمنان برای کاهش آمار بیکاری در این استان است.
وی تصریح کرد : در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش میزان تولید و اشتغال در استان، جذب سرمایه گذار برای تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت کاری دستگاه های اجرایی در این استان است.
در استان سمنان اکنون 40 نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید