133673

وزیرمعدن وانرژی صربستان، ایران رااز مهمترین تامین کنندگان نفت و گاز در جهان خواند

دنیای معدن - وزیر معدن و انرژی صربستان در ملاقات با رئیس کل سازمان توسعه تجارت کشورمان ایران را از جمله مهم ترین تامین کنندگان نفت و گاز در جهان توصیف کرد.

'مجتبی خسرو تاج' رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و 'آلکساندر آنتیج' وزیر معدن و انرژی صربستان در این دیدار بر تبادل دانش فنی و اجرای پروژه های مشترک زمین شناسی بین دو کشور تاکید کردند.
خسرو تاج در این نشست با اشاره به ذخایر غنی معدنی و تولیدات محصولات نفتی متنوع در ایران اظهار داشت: زمینه های متعددی برای توسعه همکاری ها بین دو کشور در حوزه اکتشاف و استخراج معادن، فرآوری محصولات معدنی شبیه به مس، سرب و روی و همچنین تولید انرژی وجود دارد که لازم است از این زمینه ها برای ارتقای سطح همکاری های موجود تجاری و بازرگانی فیمابین استفاده کرد.
آنتیج، وزیر معدن و انرژی صربستان نیز دراین ملاقات، ایران رااز جمله مهم ترین تامین کنندگان نفت و گاز جهان توصیف کرد و با اشاره به اینکه مصرف گاز کشورش دو میلیارد متر مکعب در سال ذکر است، اظهار داشت که با تاسیس نیروگاه های جدید گازی، مصرف گاز این کشور تا سال 2025 به سه میلیارد و پانصد هزار متر مکعب خواهد رسید که ایران می تواند نقش مهمی در تامین گاز مصرفی صربستان ایفا کند.
وی خواستار مشارکت جمهوری اسلامی ایران در طرح متنوع سازی منابع تامین انرژی صربستان شد.
آنتیچ همچنین با توجه به ذخائر معدنی غنی صربستان از جمله طلا، مس،روی، سرب و لیتیوم اظهار داشت: صربستان آمادگی دارد تا در زمینه تکنولوژی های مربوط به اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.
صربستان یکی از غنی ترین کشورهای اروپا از لحاظ منابع معدنی است و دارای مقادیر قابل توجهی ذغال سنگ، مس، طلا، سرب و روی است.
در حدود 30 درصد از نفت مصرفی صربستان از منابع داخلی و مابقی آن از منابع خارجی تامین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید