133566

عمر ماشین آلات معدن در خراسان رضوی بالای ۲۰ سال است

دنیای معدن - نایب رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: متوسط عمر ماشین آلات بهره برداری از معادن در خراسان رضوی بالای ۲۰ سال است.

غلامرضا نازپرور در مشهد مقدس اظهار داشت: اگر دستورالعمل استفاده از ماشین آلات خارجی فرسوده اجرایی شود مشکل زیادی از معدن کاران در خراسان رضوی برطرف می شود.

وی بیان کرد: ماشین آلات مورد استفاده بهره برداران معادن در خراسان رضوی بسیار فرسوده بوده و علاوه بر این بخشی که نوسازی شده نیز از شرکت های چینی خریداری شده اند که به اندازه ای که باید کیفیت ندارند.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه ماشین آلات بهره برداری از معدن معمولا قیمت های بالایی داشته و ممکن است یک بولدوزر بین 700 تا 800 میلیون تومان قیمت داشته باشد می توان از ماشین های دست دوم زیر 5 سال کارکرد شرکت های معتبر اروپایی استفاده کرد؛ تا بهره وری را بالاتر ببرد.

نازپرور با بیان اینکه متوسط عمر ماشین آلات معدنی در خراسان رضوی حدود 20 سال است، تأکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی دستورالعمل ورود ماشین آلات دست دوم خارجی که قیمت مناسب تری داشته و معدن کاران می توانند آنها را خریداری کنند راهکاری است که به بهبود وضعیت ناوگان این بخش کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر گرفت که پیشرفت تکنولوژی برای بهبود عملکرد در حوزه معدن به ویژه در خراسان رضوی که معدن یکی از بخش های اقتصادی فعال در خراسان رضوی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

دیدگاهتان را بنویسید