133564

عقب گرد ۳۴۴ واحدی شاخص کل بورس/ طعم شیرین حق تقدم ها برای بورس بازان

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 12 آذر ماه 96 با کاهش 344 واحدی روی رقم 90 هزار و 951 واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن اما با کاهش 8 واحدی عدد 17 هزار و 646 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 343 واحدی به رقم 98 هزار و 407 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 446 واحدی به رقم 65 هزار و 615 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 333 واحدی عدد 193 هزار و 628 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 واحدی روی رقم یک هزار و 20 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های تاپیکو با 36 واحد، ایران خودرو با 21 واحد و ارتباطات سیار ایران با 20 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 86 واحد، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندر عباس هر یک تا 57 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 54 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 197میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 283 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 70 هزار و 567 نوبت داد و ستد بود.

در بازار نقدی بورس اما ارزش معاملات از 175 میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های داروسازی فارابی، پتروشیمی زاگرس، سیمان شرق و حق تقدم سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین متوقف شدند که در مقابل هیچ نماد معاملاتی متوقف آماده بازگشایی نشد.

امروز همچنین 15.89 درصد از سهام شرکت دشت مرغاب از طرف سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به صورت یک جا و نقد و یا اقساط به قیمت پایه هر سهم 845 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد.

در عین حال، پذیره نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور به منظور تأمین سرمایه در گردش این شرکت از امروز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری با نرخ سود 17 درصد در فرابورس آغاز شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 70 میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش 16 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بیش از 37 میلیون سهم سرمایه گذاری صنعت بیمه نیز به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان کد به کد شد.

در معدنی و صنعتی چادرملو اما 27 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

در آهن و فولاد ارفع نیز بیش از 8.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابجا شد.

همچنین بیش از 7 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه رو بود.کمتر از 7 میلیون سهم ریل سیر کوثر به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.هم زمان کمتر از 7 میلیون اوراق اختیار فروش تبعی ریل سیر کوثر به ارزش بیش از 34 میلیارد تومان کد به کد شد.و درنهایت 5 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید