133375

صادرات بیش از 34 هزار تن سیمان باقران به کشورهای افغانستان و پاکستان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طی 7 ماه امسال 34هزار و69 تن سیمان باقران به کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت فله و پاکتی صادر شده است.

«داوود شهرکی» صبح امروز (4 آذر ماه) در جمع خبرنگاران گفت: طی 7 ماه نخست امسال 34هزار و69 تن سیمان به کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت فله و پاکتی صادر شده است.

وی ادامه داد: در 7ماهه گذشته 41 هزار و 965 تن سیمان نیز در این کارخانه تولید شده که میزان 7 هزار و 896 تن نیز در داخل کشور به فروش رفته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی افزود: میزان تولیدات کلینکر این واحد نیز بیش از215 هزار تن است که از این میزان نزدیک به 2هزار تن تاکنون به کشورهای همجوار صادر شده است.

شهرکی اظهارکرد: بهره برداری از کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان در فروردین ماه امسال با حضور دکتر روحانی، رییس جمهور در این شهرستان مرزی آغاز شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح بزرگ که با سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و 200 میلیارد ریال افتتاح شد زمینه اشتغال 350 نفر به صورت مستقیم و بیش از هزارو500 نفر به صورت غیر مستقیم در این منطقه مرزی فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در پایان با توجه به فاصله 34 کیلومتری کارخانه سیمان تا بازارچه مرزی میل 73 افزود پیگیری بازگشایی مجدد بازارچه یزدان برای رونق بخشی به صادرات محصولات این کارخانه نیز در دستور کار این سازمان و مسئولان استان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید