133310

پیشرفت 41 درصدی طرح گندله سازی سه چاهون بافق/ گام دیگر در پیشرفت معدن

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق گفت: تمام تجهیزات تا اواخر تابستان سال آینده وارد سایت کارخانه می شود که هم اینک نخستین عملیات نصب آن آغاز شده است.

محمد جواد عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق گفت: طرح جوار معدنی گندله سازی سنگ آهن سه چاهون این شهرستان آماده نصب تجهیزات است.

عسکری افزود: طرح گندله سازی سه چاهون که برای تولید سالانه پنج میلیون تن محصول گندله مناسب برای فرآیند احیای مستقیم و تولید فولاد، در حال اجراست با ورود نخستین بخش از تجهیزات بخش اصلی کوره گام دیگری در پیشرفت این طرح مهم جوار معدنی برداشته شد.

وی از پیشرفت 41 درصدی طرح گندله سازی سه چاهون بافق خبر داد و گفت: تمام تجهیزات تا اواخر تابستان سال آینده وارد سایت کارخانه می شود که هم اینک نخستین عملیات نصب آن آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت سنگ اهن مرکزی ایران- بافق افزود: با توجه به اتمام فعالیت های مربوط به سازه بتنی قسمت تراولینگ گریت و ورود هاپرهای فلزی این بخش تجهیزات کوره فولاد که مهمترین بخش از نصب تجهیزات کارخانه است شروع به فعالیت کرد.

این مسوول معدنی بیان کرد:همچنین کار نصب سیلوک های آهک و بنتونیت و هاپرهای مربوط به مخازن ذخیره کنستانتره به موازات آغاز و نصب سازه های فلزی بخش گندله خام نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و ارسال تجهیزات به سایت و همچنین پیشرفت ساخت سایر تجهیزات، نصب به طور مداوم تا انتهای این مرحله، بی وقفه ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با بیان اینکه تمام امکانات و مقدمات لازم برای شتاب بیشتر این پروژه مهیاست گفت: این کارخانه با تکنولوژی تولید ROTARY KILN شناخته شده و به روش آلیس چالمرز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه با اتمام طرح گندله سه چاهون از خام فروشی مواد معدنی سنگ آهن جلوگیری می شود، پیش بینی کرد: این طرح تا پایان سال97 راه اندازی شود و محصولات آن با ارزش افزوده ای 2 برابری به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه این کارخانه با هزینه ای حدود 122میلیون یورو از طریق فاینانس و یوزانس ساخته می شود، افزود: با بهره برداری از این پروژه زمینه اشتغال بیش از یکهزار نفر به طور مستقیم و 2 هزار و 500 نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

گندله، محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم است که از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می شود.

معادن چغارت و سه چاهون بافق از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور محسوب می شوند و تحت عنوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با پنجهزار و 600 نفر پرسنل، در حوزه استخراج و تولید مواد معدنی فعالیت دارند.

سه چاهون در فاصله 36 کیلومتری و چغارت در 12 کیلومتری شهر بافق قرار دارند.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید