133266

برنامه کامل هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه سردار جنگل رشت - ساعت 14:30‏
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی، محسن سلطانی و کیوان علی محمدی

تیم سپیدرود در حالی میزبان شاگردان قلعه‌نویی است که دو بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد . امید سام‌کن و حسین ابراهیمی جزو بازیکنان موثر رشتی‌ها در این فصل بوده‌اند و قطعاً عدم حضور این دو بازیکن در این بازی تأثیرگذار خواهد بود . شاگردان نظرمحمدی در هفته یازدهم مقابل پارس جنوبی متحمل شکست شدند و حالا در خانه به دنبال جبران این نتیجه هستند . این تیم اکنون با 12 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و با توجه به فشردگی تیم‌ها و نزدیکی امتیازات نسبت به یکدیگر، پیروزی یا شکست در این مسابقه تأثیر فراوانی در جایگاه شما لی‌ها خواهد گذاشت .

از سوی مقابل امیر قلعه‌نویی که در ابتدای فصل با امید فراوان راهی اصفهان شد،‌ کمتر از حد انتظار ظاهر شده و حالا پس از تعطیلات دو هفته‌ای لیگ امیدوار است تیمش با پیروزی استارت بزند . ذوبی‌ها که پس از حذف نفت از لیگ قهرمانان آسیا حالا یکی از سهمیه‌های ایران در این مسابقات به حساب می‌آیند، با روحیه و انگیزه بالایی پا به دیدار با سپیدرود خواهند گذاشت تا ضمن کسب پیروزی فاصله امتیازی خود را با تیم‌های بالانشین کم کنند .


* سپاهان اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 14:45‏
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: هادی طوسی، علی اکبر نوری و محمد ملکی

دیدار زرد‌پوشان اصفهانی و پُرشورهای تبریزی با وجود اینکه هر دو تیم در فصل جاری از شرایط و روزهای آرمانی خود دور هستند، اما همیشه حساسیت خاص خود را داشته است . بازگشت یحیی گل‌محمدی پس از قهرمانی در جام شهدابه اصفهان و حضور بازیکنانی مانند سعید آقایی که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را دارد، در ترکیب سپاهان از نکات دیدنی این بازی خواهد بود . هر دو تیم با 11 و 12 امتیاز در جدول رده‌بندی حضور دارند و سه امتیاز این مسابقه از حساسیت فراوانی برای آنها برخوردار خواهد بود . کرانچار هم که به هیچ وجه نتوانسته رضایت هواداران و مدیران اصفهانی را جلب کند، خوب می‌داند که شاید عدم نتیجه‌گیری در این دیدار خانگی به منزله پایان کار او در اصفهان خواهد بود .


* سیاه‌جامگان مشهد - استقلال، ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 14:45‏
داور: سید مهدی سیدعلی، کمک‌ها: حسن یوسفی، فرزاد بهرامی و رضا عائل

علیرضا مرزبان دو هفته است که سکان هدایت سیاه‌جامگان را بر عهده گرفته و در هر دو دیدار خود در لیگ شکست خورده است . مشهدی‌ها که با تنها هفت امتیاز اندوخته در قعر جدول قرار دارند، در جام حذفی نیز با شکست مقابل تیم دسته اولی خونه‌به‌خونه حذف شدند و حالا تنها تمرکز آنها روی مسابقات لیگ و فرار از انتهای جدول است . سیاه‌جامگان که دو فصل پیاپی است در هفته‌ پایانی از سقوط فرار می‌کند، ظاهراً در فصل جاری هم کار سختی برای بقا در لیگ برتر خواهد داشت . این در حالی است که شاگردان مرزبان باید در دیدار هفته دوازدهم خود به مصاف استقلالی بروند که پس از هفته‌ها بحران، حالا کمی به ثبات و آرامش رسیده است .

استقلالی‌ها که پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را گرفتند، همچنان بدترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارند . وینفرد شفر هم پس از گذشت چند هفته از حضورش در استقلال حالا نسبتاً شناخت خوبی از بازیکنان خود دارد و با پیروزی هم که در هفته یازدهم برابر نفت تهران به دست آورد،‌ امیدها را برای بازگشت آبی‌پوشان به لیگ زنده کرد . استقلالی‌ها که در این فصل فقط سه پیروزی به دست آورده‌اند، تاکنون موفق به کسب دو برد پیاپی نشده‌اند و در این بازی به دنبال رسیدن به این مهم هستند .

* نفت تهران - سایپا، ورزشگاه تختی تهران - ساعت 15:15‏
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: محمد عطایی، محمد علی پورمتقی و سید علی اصغر مومنی

زخم‌ خورده‌های استقلال و پرسپولیس مقابل هم . دو تیم‌ نفت و سایپا در هفته یازدهم با دو گل از سرخابی‌های پایتخت شکست خوردند و حالا برای جبران این باخت‌ها برابر هم قرار می‌گیرند . تیم نفت که همچنان درگیر مسائل مالکیتی خود است و بلاتکلیف به کار خود ادامه می‌دهد،‌ این هفته کار سختی مقابل علی دایی و شاگردانش خواهد داشت . سایپا که هفت هفته است نتوانسته طعم پیروزی را بچشد، در این بازی به شدت تلاش می‌کند تا از به هم ریختگی و آشفتگی نفتی‌ها استفاده کند و خود هم از بحران خارج شود . هم‌اکنون نفت با 12 و سایپا با 14 امتیاز به ترتیب در رده‌های سیزدهم و هفتم جدول قرار دارند .

* فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم، ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 16:30‏
داور: حمید حاج ملک، کمک‌ها: مهدی عالیقدر، علی اکبر عظیم پور و وحید صالحی

کار سخت شاگردان پورموسوی در خانه . اهوازی‌ها امیدوارند در این دیدار اولین شکست پارس جنوبی را در لیگ برتر رقم بزنند . جمی‌ها هم که همچنان به یکه‌تازی خود ادامه می‌دهند،‌ در ادامه ماجراجویی‌های این فصل خود میهمان فولادی‌ هستند که آنها هم نتایج خوبی در این فصل کسب کرده‌اند . شاگردان پورموسوی چهار هفته است که موفق به پیروزی نشده‌اند و همین مسئله باعث شده تا حدی از تیم‌های بالانشین جدول عقب بمانند . ضمن اینکه پرسپولیس و پیکان هم بسیار امیدوارند که فولاد بتواند حداقل صدرنشین‌ لیگ را متوقف کند . از آن طرف هم جمی‌ها که با عملکرد فوق‌العاده خود همه را حیرت‌زده کرده‌اند، برای از دست ندادن صدر جدول، به دنبال سه امتیاز این مسابقه هستند .

* پرسپولیس - پدیده خراسان، ورزشگاه آزادی- ساعت 17:30‏
داور: سید حسن زرگر، کمک‌ها: بابک داوری، تورج عیوض محمدی و علی صفایی

برانکو و شاگردانش که سه دیدار آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، با وجود یک بازی کمتر نسبت به تیم صدرنشین پارس جنوبی در رده سوم جدول قرار دارند و می‌توانند با برد در آن دیدار دوباره و پس از چند هفته دوری از صدر، به رده نخست جدول برگردند . سرخ‌پوشان تهرانی در این دیدار فرشاد احمدزاده را به دلیل مصدومیت و شجاع خلیل‌زاده را به خاطر محرومیت در اختیار نخواهد داشت، اما با بازگشت محمد انصاری و وجود جلال حسینی به نظر نمی‌رسد مشکلی از این بابت داشته باشند . با توجه به توقف پیکان در این هفته،‌ شاگردان برانکو می‌توانند با سه امتیاز این دیدار حداقل خود را از این تیم جدا کنند و با توجه به یک بازی عقب افتاده شرایط بسیار بهتری نسبت به حریف داشته باشند . سه امتیاز این دیدار خانگی از اهمیت بسیار بالایی برای برانکو و شاگردانش برخوردار است و خوب هم می‌دانند کار سختی برابر پدیده خواهند داشت .

رضا مهاجری هم که در این فصل خاطره خوبی از ورزشگاه آزادی و دیدار با استقلال دارد، برای تکرار آن نتیجه و شکست دیگر تیم پایتخت‌نشین به تهران سفر کرده است . تیم پدیده که در هفته‌های نخست با درخشش محمد قاضی عملکرد بسیار خوبی داشت، در چهار هفته اخیر فقط سه امتیاز به دست آورده و همین موضوع باعث عقب افتادن این تیم شده است . علاوه بر اُفت مشهدی‌ها در چند هفته اخیر، نبود چند بازیکن تأثیرگذار پدیده برای این تیم مشکل‌ساز خواهد شد . محمد حسین مرادمند، بابک حاتمی، فریبرز گرامی، میلاد کمندانی و معین عباسیان غایبان تیم مهاجری در این دیدار هستند، اما با این وجود پدیده‌ای‌ها حریف دست و پا بسته‌ای در تهران نخواهند بود .

دیدگاهتان را بنویسید