133225

تحلیل اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا نقره و مس

دنیای معدن - تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که آمارهای تورم اقتصادهای بزرگ جهان طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر قیمت فلزات گرانبها خواهد بود.

به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با افت شدیدی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای نخستین بار در یک ماه اخیر با افزایش همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و تنش های سیاسی در خاورمیانه و آمریکا قرار داشته است.

نگرانی های بین المللی نسبت به عدم تصویب طرح مالیاتی ترامپ در کنگره و سنا فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است. ترامپ قصد دارد مالیات شرکت های بزرگ را کاهش دهد ولی نمایندگان کنگره با این طرح مخالفت کرده اند.

نمایندگان آمریکایی روز پنجشنبه طرح مالیاتی دیگری را ارائه کرده اند که با طرح ترامپ اختلافات آشکاری دارد.

شاخص ارزش دلار طی هفته گذشته با افت 0.61 درصدی روبرو شده است این برای سومین هفته متوالی بوده که ارزش دلار با کاهش همراه بوده است.

طی هفته آینده قرار است آمارهای تورم آمریکا، منطقه یورو، کانادا بریتانیا منتشر شود.

روز سه شنبه استرالیا آمارهای شاخص اعتماد تجاری را منتشر می کند. چین وضعیت تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری ثابت را اعلام خواهد کرد.

آلمان آمارهای اولیه رشد اقتصادی در سه ماه سوم را اعلام می کند. شاخص اعتماد اقتصادی آلمان نیز منتشر خواهد شد.

روسای بانک های مرکزی آمریکا اروپا و انگلیس قرار است در یک نشست مهم اقتصادی در فرانکفورت سخنرانی کنند.

آمارهای تورم انگلیس روز سه شنبه منتشر خواهد شد. وضعیت رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه سوم امسال نیز اعلام می شود.

روز چهارشنبه آمارهای رشد اقتصادی ژاپن در سه ماه سوم امسال منتشر می شود. نرخ بیکاری انگلیس و آمارهای تورم و خرده فروشی آمریکا نیز اعلام خواهد شد.

روز پنجشنبه استرالیا وضعیت اشتغال را اعلام خواهد کرد. انگلیس آمارهای خرده فروشی را اعلام می کند. آمارهای تورم انگلیس و تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری انگلیس نیز اعلام خواهد شد.

روز جمعه نیز کانادا آمارهای تورم را اعلام می کند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی تنش های سیاسی در عرصه بین المللی و همین طور وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی داشته باشد. نوسانات ارزش دلار و ارزهای معتبر بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا است.

دیدگاهتان را بنویسید