133208

هیاتی از شرکت گلنکور در راه معدن انگوران

دنیای معدن - رئیس هیات عامل ایمیدرو در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه زنجان خبر داد: هیاتی از مقامات شرکت گلنکور برای بازدید از معدن انگوران و ارایه طرح تحقیقاتی طی هفته های آتی وارد ایران می شود.

در این همایش که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد؛ مهدی کرباسیان افزود: معدن انگوران از گذشته نقش قابل توجهی در صنعت روی ایران ایفا کرده و ضروری است که با هدف بازدهی بیشتر، تحقیقات کارشناسی جدیدی در این معدن انجام گیرد.

شرکت سوییسی گلنکور یکی از بزرگ ترین شرکت های معدنی دنیا در مواد خام از جمله معدنی است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره وضعیت تجارت خارجی در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: ارزش صادرات محصولات معدنی طی ۷ ماه نخست سال جاری ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه طبق آمارها سهم معدن در توسعه ناخالص ملی ۵ تا ۶ درصد اعلام شده اما سهم ۲۰درصدی این حوزه در مجموع صادرات کشور؛ نشان از اهمیت حوزه معدن و صنایع معدنی در رونق صادرات دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه توجه به حوزه معدن و صنایع معدنی با دیگاه صادرات محور جزو اولویت های دولت و وزارتخانه است، افزود: میزان صادرات فولاد در هفت ماه نخست سال بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است که در صورت تحقق صادرات ۸ میلیون تنی تا پایان سال؛ جهت گیری به سمت شاخص های جهانی حوزه فولاد را محقق کردیم.

وی با اعلام اینکه ۵۰۰ هزار تن صادرات آهن اسفنجی داشته ایم اظهار کرد: نقش شرکت های بزرگ صادراتی در توسعه اقتصادی کشورها پررنگ است و فعالیت این نوع شرکت ها در چین و موفقیت این کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی، گواه این مدعی است.

کرباسیان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی در رابطه با مسائل مالیاتی عنوان کرد: خوشبختانه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید بر رسیدگی به مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی دارد و اعتقاد داریم اگر عدالت مالیاتی را تسهیل نکنیم؛ رشد صادرات و تولید متوفق می شود.

برنامه اکتشافی 7500 کیلومتری در استان زنجان

وی از برنامه اکتشافی ۷۵۰۰ کیلومترمربعی توسط ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان زنجان خبر داد و گفت: اکتشاف مبنای توسه معدنی استان زنجان خواهد بود و بی شک با تسریع برنامه اکتشافی با رعایت مسائل زیست محیطی در این استان؛ به منابع معدنی بیشتر دست پیدا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید