133130

استخراج معدن طلای باریکایی سردشت با 90 درصد ظرفیت

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت با اشاره به اینکه معدن طلای باریکایی این شهرستان در یک سال گذشته با 30 درصد ظرفیت استخراج شده است، گفت: این معدن در شرایط حاضر با 90 درصد ظرفیت در حال استخراج است.

حامد رمضانی روز شنبه اظهار کرد: معدن باریکایی جزو 2 معدن فعال سردشت بوده که مجوز 28 هزار تن استخراج در سال را دارد و زمینه اشتغال مستقیم برای 30 نفر از مردم بومی را فراهم کرده است.
وی با اشارە بە اینکە مواد استخراج شدە از معدن طلای باریکایی بە معدن طلای تکاب فرستادە می شود، افزود: صاحب معدن با پیگیری و تاکید فرماندار متعهد شده است تا در صورت نبود سرمایه گذار بومی تا نیمه دوم سال 97، اقدام به ساخت کارخانه فرآوری خاک به کنستانتره کند و بر این اساس اداره صنعت و معدن این شهرستان نیز برای هرگونه همکاری در این زمینه آمادگی دارد.
وی در رابطه با معادن ' لاشه' و ' مالون - یاسین آباد ' اظهار کرد: برای این معدن نیز پروانه بهره داری با ظرفیت برداشت 13 هزار تن در سال صادر شده که با ظرفیت برداشت 60 درصد در حال فعالیت است.
رمضانی اضافه کرد: این معدن در شرف گرفتن مجوز ساخت کارخانه پودر سنگ و کاغذ است و با وجود تاثیر مستقیم بر اشتغال و اقتصاد منطقه بر محیط زیست هم اثر مثبتی خواهد داشت.
به گفته وی یکی از معادن سنگ آهن این شهرستان در مسیر جاده روستایی 'دیوالان' نیز در حال اخذ پروانه اکتشاف است.
وی همچنین از بازمهندسی شهرستان در حوزه معدن خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال جاری گروهی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازبینی و آزادسازی مسیرهایی که توانایی سرمایه گذاری در حوزه معدن در آنها وجود دارد، به این شهرستان سفر می کنند.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید