133017

رویکرد مهم بانک صنعت و معدن ، اصل مشتری مداری برای ارائه تسهیلات مناسب تر است

شعب بانک صنعت و معدن نقش فعالی در تامین مالی طرح های صنعتی در استان ها و مناطق مختلف کشور دارند . این شعب در چارچوب سیاست های کلی بانک و شناخت قابلیت های هر استان برای ایجاد توسعه ای پایدار در سطح کشور فعالیت می کنند.
پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در گفتگویی با محمدرضا عسکری عامل سرپرست شعبه گرگان آخرین وضعیت این شعبه را در ارائه تسهیلات مورد بررسی قرار می دهد :
استان گلستان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
این استان در مسیر حمل و نقل ریلی ، جاده ای و دریایی و با قابلیت دسترسی به بازار کشورهای آسیای میانه قرار دارد و به دلیل تنوع اقلیمی ، خـاک و بارش مناسب ، دارای پتانسیل بسیار بالایی در بخش کشاورزی به ویژه گندم ، پنبه ، دانه های روغنی ، باغی ، دام و طیور و نوغان داری ، میگو و ماهیان خاویاری ، اسب ترکمن ، فرش و صنایع دستی است اما بخش غالب اقتصادی در این استان کشاورزی است و از نظر صنعتی در جایگاه پایینی قرار دارد ، با این وجود صنایع تبدیلی کشاورزی ، بسته بندی و دارویی در این استان از مزیت بالایی برخوردار است.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
با توجه به پتانسیل کشاورزی استان ، موفق ترین طرحهای صنعتی در این استان صنایع تبدیلی کشاورزی و خصوصاً روغنکشی است که بیشترین طرحهای بانک صنعت و معدن در استان گلستان نیز مربوط به همین بخش است . از این رو با خرید مواد اولیه کشاورزی علاوه بر توسعه صنعت استان و تامین مواد غذایی ، منجر به توسعه بخش کشاورزی و حمایت از این بخش شده است.
همچنین با توجه به سیاست سالهای اخیر بانک در حمایت و تامین مالی طرحهای زیربنایی ، یکی از بزرگترین طرحهای تامین مالی شده در این استان ، نیروگاه برق آذرخش است که تسهیلاتی بالغ بر 209 میلیون یورو به آن پرداخت و منجر به ایجاد اشتغال برای 300 نفر شده است .
در مجموع ، تسهیلات پرداختی توسط بانک صنعت و معدن در استان به 900 میلیارد تومان می رسد که بیشترین میزان آن در بخش صنعت استفاده شده است.
چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
با توجه به ماموریت اصلی بانک که تسهیل گری حرفه ای در ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به طرح های بزرگ زیر ساختی کشور و ایجاد و توسعه ی صنایع کوچک و متوسط است ، لازم است در راستای تحقق این هدف ، نیازسنجی مداوم جهت پاسخگویی به موقع به نیازهای آنان در فرایند دریافت تسهیلات صورت گیرد.
ما باید در این مسیر با بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، کلیه خدمات موردنیاز ریالی و ارزی مشتریان از جمله تسهیلات، ضمانتنامه ، گشایش اعتبار ، خرید دین و .... را در اختیار مشتریان قرار داده واز طریق ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی ، تعامل مناسب با مسئولان استانی، بازدیدهای ادواری جهت اطلاع از وضعیت طرحها و همچنین پیگیری وضعیت حساب و نقدینگی پس از پرداخت تسهیلات در مسیر خدمت رسانی به مشتریان گام برداریم .
طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
از مهترین واحدهای بهره برداری شده در سالهای اخیر ، واحدهای روغنکشی ، تولید ید ، لبنیات ، آب معدنی ، تابلو های برق ، بتون سبک از صدف کوهی ، ظروف حلبی پنیر ، درب های ضد سرقت ، ورق گالوانیزه موج دار ، انواع کمپوت ، سبزیجات فریز شده و ظروف تفلون بوده که طی سه سال اخیر حدود 10 طرح با تعداد اشتغال بیش از 220 نفر به بهره برداری رسیده است. به طور کلی در استان طی 2 سال اخیر تعداد 216 پروانه بهره برداری با اشتغال 2180 نفر صادر شده است.
تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها ؟
در سال جاری چهار طرح در استان به بهره برداری رسیده و لازم بذکر است در سه سال اخیر اولویت اول ، حمایت از واحدهای صنعتی موجود و تامین سرمایه در گردش است از این رو طرحهای ثابت کمتر به اجرا در آمده است . در ضمن علاوه بر طرحهای شعبه ، تعداد 3 طرح بزرگ با رقم سرمایه گذاری بالغ بر 530 میلیارد ریال در دست اجرا است که در آینده ی نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید