133008

در دومین روز دوره آموزشی مدیریت ریسک در معادن زغال سنگ مطرح شد:

4 گام برای صفر کردن تلفات حین کار

دنیای معدن - مدیر پیشین معادن زغال سنگ آلمان 4 گام برای صفر کردن تلفات حین کار را اعلام کرد.

والف گانگ تراود در دومین روز دوره آموزشی مدیریت ریسک در ایمنی و بهداشت حرفه ای معدن کاری؛ ویژه معادن زغال سنگ گفت: برداشتن 4 گام شامل فناوری، سازمان، نیروی کار و قوانین برای صفر کردن تلفات حین کار بسیار موثر است. به عنوان مثال، اگر وسایل غیر ایمن و نامرتبط مورد استفاده قرار گیرد، موجب افزایش آمار تلفات می شود.
وی ادامه داد: فرآیندهای کاری نامرتبط و دارای ایراد، برگزار نکردن دوره های آموزشی برای نیروی کار و نداشتن قوانین کافی، می تواند سبب افزایش تلفات حین کار شود.
مدیر پیشین معادن زغال سنگ آلمان با اشاره به عوامل موثر در اجرای عملیات پیشگیرانه تلفات و بیماری های ناشی از کار گفت: در مرحله اول، دولت ها هستند که مبنای قانون را می گذارند. در مراحل بعدی، شرکت ها، دانشگاه ها، انجمن های بین المللی، اتحادیه های کارگری و سهامداران هستند.
وی افزود: در کنار این عوامل، آنچه نقش اصلی را در این میان بازی می کند، خانواده است چرا که خانواده می خواهد فرد سالم از محیط کار به خانه برگردد.
تراود خاطرنشان کرد: آلمان از سال 1995 تا 2016، طی 20 سال کار، تعداد حادثه ها را تا 90 درصد کاهش داد و در برخی این سال ها، تعداد تلفات در معادن آلمان صفر بوده است.
وی ادامه داد: 80 درصد مخاطرات و رخدادها به دلیل وجود کارمندان با کیفیت کم، آموزش کم و درک کم از نقطه نظر ایمنی در همه سطوح است. فاکتور اصلی و مهم در این زمینه، رابطه مستقیم با کارگران و کارمندان است چرا که بالاترین اثربخشی را دارد.
مدیر پیشین معادن زغال سنگ آلمان اظهار داشت: شورای ایمنی معادن در آلمان (شامل دکتر،کارشناس او اچ اس و نماینده اتحادیه کارگران) هر ماه با مدیر معدن درباره وضعیت سلامت و ایمنی کارگران و برنامه های آینده مذاکره می کنند.
استاندانداردهای ایمنی در آلمان، بالاتر از اتحادیه اروپا
سیگفرید زون، مدیر گروه ایمنی دانشگاه بوخوم در این جلسه گفت: کشور آلمان در بحث ایمنی و سلامت، علاوه بر استانداردهای اتحادیه اروپا، به دلیل ارزش و اهمیتی که برای نیروی کار قائل است، استانداردهای بالاتری را وضع کرده است.
وی ادامه داد: کل تلفات سالانه این کشور، حدود 22 هزار نفر و سه دهم در یک میلیون نفر جراحت است.
زون تصریح کرد: ما در آلمان با توجه به اهمیت پیشگیری، عوامل ایجاد کننده بیماری را به نیروی کار آموزش می دهیم تا به سمت تقویت سلامت جسمانی پیش رویم. چرا که شرکت های ما معتقد هستند هر چه نیروی کار، آموزش دیده تر و سالم تر باشد، کار با کیفیت تر و با خلاقیت بیشتر انجام خواهد شد.
وی افزود: حتی برای اوقات فراغت نیروی کار برنامه ریزی می شود و امکانات تشویقی در اختیارشان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید