132889

موج مثبت سرب و روی کاران در راه است

دنیای معدن -در زمینه معدن فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته و در حال حاضر معدن «چاه میر» فعال شده و قسمتی از این تولید به بافق می رود . معدن «چاه سرب» را فعال کردیم و دو سه معدن دیگر خواهیم داشت و پس از اخذ مجوز های نهایی به عملیات طراحی و استخراج خواهد رسید.

توانستیم معدن «آی قلعه سی» در آذربایجان را با ارتقا تکنولوژی به فراوری و استحصال محصول نزدیک کنیم. به دانش لازم برای بهره برداری از خاک این معدن دست یافتیم و به زودی برنامه ریزی برای طراحی جدید و استخراج را در دستور کار قرار خواهیم داد. بنابراین در بخش معدن فعالیت های داریم که بتوانیم بخشی از نیاز خوراک شرکت های زیر مجموعه را فراهم کنیم و به دنبال خرید معادن جدیدی در بحث سرب و روی در داخل کشور هستیم...

بازار در شش ماهه نخست سال جاری با گزارشات بسیار خوب گروه سرب و روی روبه رو بود.در خصوص ادامه این روند اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت توسعه معادن روی ایران به بورس۲۴ توضیح داد: گروه توسعه معادن روی در 7 ماهه نخست سال جاری حدود 54 هزار تن شمش روی تولید داشته است و برای دومین ماه متوالی در مهر ماه هم به تولید 8470 تن شمش روی دست پیدا کرده که در 5 سال اخیر رکوردی بی سابقه بوده ، بیشترین تولید روزانه هم در27 ام مهر ماه بیش از 335 تن شمش در یک روز عملیاتی شد و امیدواریم همین روند در 5 ماه آتی سال انجام شود،شرایط را شرایط مناسبی به لحاظ تولید ارزیابی می کنم، تا به امروز بیش از 10 هزار تن میزان شمش تولیدی نسبت به سال گذشته رشد داشته است، طبق برنامه قرار بود این میزان برای کل سال 96 باشد که فعلا 22 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. شرایط فروش با توجه به کیفیت محصول طبق برنامه در حال اجراست.

اصلاح نوع خاک خریداری شده در دستور کار....

وی در خصوص اصلاح نوع خاک خریداری شده گفت: در برخی شرکت ها به لحاظ خاک خریداری شده باید اصلاحاتی صورت بگیرد که در دستور کار است و انجام هم شده است و نتایج آن در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

طرح ها با سرعت در حال اجراست...

سعد محمدی در مورد پروژه های آتی شرکت گفت: BZS کالسیمین در مدار تولید قرار گرفته است و برنامه افتتاحیه رسمی را در دستور کار داریم. در تلاش هستیم تاطرح های توسعه جدید را تسریع کنیم. یکی از این طرح ها راه اندازی تولید کنسانتره سرب در شرکت تولید روی است که از باطله های کارخانه BZS قصد داریم کنسانتره سرب تولید کنیم این کنسانتره سرب را به شرکت ملی سرب هدایت خواهیم کرد که تولید شمش سرب را افزایش دهد و به همین ترتیب میزان شمش تولیدی این مجتمع را افزایش دهد.

وی ادامه داد: طرح دیگر طرح فلوتاسیون است که خاک های سولفوره و اکسیده به صورت توامان قادر به فلوته کردن خاک ها در کالسیمی باشیم کارهای نهایی انجام شده و شروع این طرح به زودی اجرا خواهد شد که طرح بسیار خوبی است.

محمدی گفت: طرح فلوتاسیون در بافق در برنامه اجرایی ماست و شرکت ذوب وروی بافق خط لیچ اکسیدی را راه اندازی کرده است که فقط سولفوره نباشد و در بخش اکسید هم فرآوری و تولید شمش را داشته باشد، طرح های جدید را در مورد عناصر همراه مثل نیکل کبالت کادمیوم به طور جدی در دستور کار است و به زودی شروع عملیات را خواهیم داشت و باعث می شود برای اولین بار در ایران عناصری تولید کنیم که در سبد تولیدی محصولات کشور اضافه خواهد شد.امیدواریم با طرح های توسعه و برنامه 5 ساله مکتوب که داریم به مرور روند رشد تولید را در شرکت توسعه روی در کشور شاهد باشیم و این اتفاق منجر به تحول جدی در صنعت باشد.

معدن های جدید در راه است ...

مدیر عامل توسعه معادن روی گفت: در زمینه معدن فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته و در حال حاضر معدن «چاه میر» فعال شده و قسمتی از این تولید به بافق می رود . معدن «چاه سرب» را فعال کردیم و دو سه معدن دیگر خواهیم داشت و پس از اخذ مجوز های نهایی به عملیات طراحی و استخراج خواهد رسید. توانستیم معدن «آی قلعه سی» در آذربایجان را با ارتقا تکنولوژی به فراوری و استحصال محصول نزدیک کنیم. به دانش لازم برای بهره برداری از خاک این معدن دست یافتیم و به زودی برنامه ریزی برای طراحی جدید و استخراج را در دستور کار قرار خواهیم داد. بنابراین در بخش معدن فعالیت های داریم که بتوانیم بخشی از نیاز خوراک شرکت های زیر مجموعه را فراهم کنیم و به دنبال خرید معادن جدیدی در بحث سرب و روی در داخل کشور هستیم.

آموزش به منظور ارتقا بهره وری در حال اجراست...

سعد محمدی گفت: توانستیم با آموزش پرسنل راندمان را افزایش دهیم و مصرف مواد اولیه کاهش بسیار خوبی داشته است و امیدواریم این روند اصلاحات توسعه بیشتری یابد، خوشبختانه روند روبه رشد ال ام ای را داشتیم و افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده هم بخشی از سود خواهد بود.

رکورد در اسید ....

مدیر عامل توسعه معادن روی گفت: در بخش اسید هم رکورد جدیدی را در مهر ماه داشتیم و در 7 ماهه عملکرد بی نطیر بوده ، بحث دو جذبه کردن اسید را در شرکت اسید سازان داریم اسیدسازان جز شرکت هایی است که به زودی راهی بازار دوم فرابورس خواهد شد.

سیستم های مالی مکانیزه و یکپارچه می شود ...

سعد محمدی در خصوص مکانیزه کردن سیستم های مالی گفت: در ارتباط با قولی که به سهامداران دادیم در خصوص مکانیزه کردن سیستم های مالی و یکپارچه کردن آن مناقصه برگزار شد و به زودی عقد قرارداد خواهیم داشت.سیستم های مالی به صورت کامل مکانیزه خواهدشد و روند فعالیت مجموعه به صورت یکپارچه می شود.

افزایش تولید در دستور کار است ...

مدیر عامل توسعه معادن روی گفت: امیدواریم با طرح های جدید، توسعه ها به شکل جدی و سریع عملیاتی شود، افزایش تولید را قطع و یقین در دستور کار داریم و برای سال آتی 10 هزار تن تولید به تولید 96 اضافه خواهد شد،برنامه ریزی ها در حال نهایی شدن است امیدواریم روند مساعد و خوش آیند فعلی ادامه دار شود.

رشد سود آوری به نظر مساعد است...

سعد محمدی گفت: فکر می کنم شرایط برای ادامه روند روبه رسد مساعد است در اخرین گزارش متوسط قیمت فروش را از 2400 به 2600 دلار افزایش دادیم و اگر این روند در آینده ادامه دار باشد شرایط برای ادامه روند خوب مهیا ست.

قیمت روی محتاط است...

وی در خصوص ادامه روند جهانی روی گفت: قیمت احتمالا تا پایان 2017 بالای 3 هزار دلار خواهد بود. با شروع سال 2018 برخی گمانه زنی ها حکایت کاهش قیمت دارد. اما واقعیت این است که تقاضا در بازار خوب است و فعلا تقاضای خرید هست و طرح های توسعه برای ارائه محصول بیشتر برای سال 2018 به آن شکل جدی نیست. احساس می کنم خیلی نوسانات شارپ قیمتی نداشته باشیم. فعلا منتظر آخرین نتایج کنفرانس جهانی سرب و روی در پرتقال هستیم، در آن زمان بهتر می توان اظهار نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید