132866

عملکرد بانک صنعت و معدن چشم انداز روشنی را در بخش صنایع استان ایجاد کرده است

عملکرد شعب هر بانک به ویژه بانک های تخصصی در مناطق مختلف کشور تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و صنعتی آن مناطق دارند و می تواند چهره استان ها و در مجموع کشور را دگرگون کند.
در همین خصوص پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن با حسین یوسفی، سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان خراسان رضوی گفتگویی داشته که می خوانید:
استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
استان خراسان رضوی به سبب موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خاص خود و با توجه به نزدیکی و همجواری با کشورهای همسایه که بعنوان یکی از شاهراه های اصلی حمل و نقل قلمداد می شود توانسته حجم بالایی از سرمایه گذاری صنعتی را در چند سال اخیر جذب کند . همچنین وجود منابع عظیم معدنی در این استان سبب شده تا سرمایه گذاران به این استان علی الخصوص مشهد مقدس توجه ویژه ای داشته باشند.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانک صنعت و معدن در راستای جهش بزرگ اقتصادی استان، تلاش می کند در جهت توسعه صنایع استان گام بردارد و تمامی تلاش خود را در زمینه تجهیز منابع مالی و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی نموده است ، بطوریکه طی سالهای گذشته و سال جاری، رشد قابل توجه پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و ارائه انواع خدمات بانکی نشان از اهمیت دادن بانک به بخش صنعت استان دارد .
بانک صنعت و معدن به عنوان پرچمدار حمایت از تولید، یکی از ارکان مهم توسعه پایدار اقتصادی و صنعتی بشمار می آید و با توجه به عملکرد، نوع نگاه و سیاست گذاری مدیریت ارشد بانک در اعطای تسهیلات و حمایت همه جانبه از واحدهای متعدد تولیدی شاهد تداوم و پایداری واحدهای صنعتی می باشیم.
در حال حاضر و در این برهه از زمان رویکرد بانک در استان نیز مبتنی بر ادامه روند حمایتی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در قالب بحران یابی واحدها و کمک های متناسب با بحران و مشکلات واحدهای صنعتی است و در این راه شعب بانک صنعت و معدن استان نقش قابل قبولی داشته و توانسته اند علاوه بر ایجاد اعتماد ،در کنار واحدهای تولیدی صنعتی به عنوان یک شریک و حامی آنها فعالیت نماید .
چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
بانک صنعت و معدن استان در این راستا حفظ و افزایش تعامل با مشتریان خوش حساب ، ارائه انواع خدمات به آنها و کمک های مالی به مشتریان و حفظ اصول مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و تشویق کارآفرینان در امر تمرکز حسابها نزد بانک و تزریق منابع فوق به چرخه تولید را سرلوحه کار خود قرارداده است.
در حال حاضر توسعه شگفت انگیز فناوری اطلاعات علاوه بر تسهیل امور مشتریان روش های بانکداری را تحت تاثیر خود قرارداده است لذا امنیت ،‌ سرعت اتخاذ تصمیم ، سرعت انجام امور ، سهولت استفاده از خدمات بانک و‌ اعتماد مشتری به بانک پارامترهایی هستند که مدنظر مشتری می باشد و در تمرکز حساب آنها نقش اصلی و اساسی را ایفا می کند.
بنابراین لازم است به مشتریان خدمات اختصاصی ویژه ای داده شود و در این شرایط باید از قالب خدمات سنتی خارج شد و برای رسیدن به این مهم شناخت کامل مشتریان و نیازهای آنها ضروری است.
در بازارهای رقابتی نگهداری و وفادارسازی مشتریان علی الخصوص مشتریان سودآور از جذب مشتریان جدید مهم تر می باشد و دراین میان رعایت چارچوب اصول مشتری مداری و اجرای برنامه های کاربردی و مفید برای پرسنل در ماندگاری و وفاداری مشتریان و تمرکز حساب آنها نزد بانک مثمرثمر می باشد.
طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
بانک صنعت و معدن مشهد با سابقه طولانی از لحاظ عملکردی حجم فعالیت خود را افزایش داده و تا کنون توانسته با اعطای تسهیلات و اعتبارات به بخش های مختلف صنعت و معدن موجبات توسعه فعالیتهای صنعتی و معدنی در سطح استان خراسان رضوی و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم آورد.
شعب استان توانسته اند با بررسی و ارزیابی طرح ها و متعاقب آن پرداخت تسهیلات موقعیت نسبتا" خوبی را کسب نمایند . در حال حاضر این شعب مبادرت به گشایش انواع اعتبارات ریالی و ارزی و ارائه انواع خدمات به بخش صنعت و معدن استان نموده و علاوه بر ارائه خدمات شایسته و مناسب به واحدهای صنعتی و معدنی ، باعث رشد و افزایش درآمد بانک از محل دریافت کارمزدها شده اند و با حمایت بانک در استان و افزایش سطح خدمت رسانی به مشتریان شاهد شکوفایی و ارتقای سطح تولید خواهیم بود .
لذا دورنمای صنعت و معدن در استان با عنایت به توجه ویژه به این بخش از سوی نهادهای مسئول، چشم انداز روشنی را خواهد داشت بطوریکه بر اساس آمارهای ماًخوذه از سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، جایگاه استان از لحاظ جوازهای تاسیس صادره و طرحهای توسعه پس از استانهای اصفهان ، یزد و مازندران در رتبه چهارم و از لحاظ میزان سرمایه گذاری در رتبه هشتم و از لحاظ میزان اشتغال در رتبه چهارم کشور قرار دارد.
در بین پروانه های صادره 6 ماهه سال 96 در استان ، بخش استخراج کانه های فلزی با اختصاص 14000 میلیارد ریال (85 درصد از کل سرمایه گذاری )، بیشترین سهم را در بین صنایع استان داشته است .
همچنین جایگاه استان از لحاظ پروانه های بهره برداری صادره تا پایان شهریور ماه سال 96 از نظر تعداد رتبه سوم، از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه ششم و از نظر اشتغال رتبه سوم را در کشور دارا می باشد.
در 6 ماهه ابتدای سال 96، بیشترین سهم سرمایه گذاری در طرح های استان خراسان رضوی ، مربوط به بخش محصولات غذایی و آشامیدنی بوده که 4835 میلیارد ریال (19 درصد) از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است .
همچنین در 6 ماهه ابتدای سال 96 ، بیشترین اشتغال در طرح های صنعتی استان خراسان رضوی ، مربوط به بخش صنایع غذایی و آشامیدنی بوده است که 3789 نفر (19 درصد) از کل اشتغال را به خود اختصاص داده است.
تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟
در حال حاضر تعداد 17 واحد صنعتی با تسهیلات ریالی بالغ بر 1598 میلیارد ریال و تسهیلات ارزی 264 میلیون یورو و 1724 میلیون یوآن و با پیشرفت فیزیکی حداقل 30 و حداکثر 95 درصد توسط بانک صنعت و معدن در استان در حال اجرا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید