132687

استفاده کامل از ظرفیت کارشناسان بانکی برای ارائه خدمات بهتر به صنعتگران

عملکرد شعب هر بانک و بویژه بانک های تخصصی در مناطق مختلف کشور تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و صنعتی آن مناطق دارند و می تواند چهره استان ها و در مجموع کشور را دگرگون کند.
در همین خصوص با مریم شاهی سرپرستی شعب بانک صنعت و معدن استان سمنان گفتگویی داشته ایم که می خوانید:
استان سمنان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
استان سمنان از نظر توسعه صنعتی با داشتن تعداد 1839 پروانه بهره برداری در استان دارای جایگاه 15 در کل کشور می باشد. لازم به ذکر است در استان سمنان قریب به 42 ماده معدنی وجود داردکه از این لحاظ در کشور رتبه اول را داراست که مهمترین آنها گچ ، نمک ، زئولیت ، ذغال سنگ و .. می باشد.
بیشترین سرمایه گذاری در استان به ترتیب در گروه کالای فلزی ، شیمیائی ، مواد کانی ، منسوجات ، غذایی و ...... می باشد. عمده صنایع جزو صنایع کوچک و متوسط می باشد.
استان سمنان بدلیل برخورداری از موقیعت استراتژیک و توانمندی های اقتصادی و سطح گسترده دسترسی به بازارهای هدف می تواند به یک قطب جامع صنعتی تبدیل شود.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانک صنعت و معدن به منظور فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحد های صنعتی در استان سمنان با عنایت به رسالت تخصصی و توسعه ای خود در زمینه تامین مالی واحدای صنعتی و معدنی با تمام توان و با بهره برداری از تمام ظرفیتها و بدنه کارشناسی خود توانسته در خصوص تخصیص منابع عملکرد مطلوبی داشته باشد ، بگونه ای که طی سنوات گذشته با مشارکت این بانک در اجرای طرحهای ایجادی و توسعه طرحهای دارای توجیه فنی ، مالی و اقتصادی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در استان ایفا نماید. از سوی دیگر با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ارائه سایر خدمات بانکی ( ضمانتنامه ، گشایش های اعتبار ارزی و ریالی ) به طرحهای موجود صنعتی در راستای تثبیت اشتغال موجود و همچنین افزایش ظرفیت تولید اینگونه واحدها نقش بسزایی داشته است. بگونه ای که در سال گذشته در جهت ایفای مسئولیت تخصصی خود مطابق با سیاستهای دولت محترم عملکرد بسیار مطلوبی در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای کوچک ، متوسط و بزرگ داشته ( مصوباتی بالغ بر 773 میلیارد ریال و پرداخت بالغ بر 670 میلیارد ریال ) و با عملکرد 335% نسبت به سهمیه ابلاغی دارای جایگاه نخست در بین بانکهای استان گردیده است.
شایان ذکر است از 30 طرح بزرگ و تاثیر گذار استان که در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح گردیده اند تامین مالی 13 طرح بر عهده این بانک بوده که تا کنون بالغ بر 236 میلیارد ریال از این محل پرداخت گردیده است . این در حالی است که سهم منابع بانک صنعت و معدن از سپرده های موجود در استان کمتر از 1% بوده که مقایسه اجمالی منابع و مصارف حاکی از تلاش همه جانبه این بانک در جهت جذب و اختصاص منابع در راستای کمک هر چه بیشتر به شکوفایی صنعت استان می باشد.
آن شعبه سرپرستی چه راهکارهایی برای تمرکز حساب مشتریان در بانک و همچنین جذب مشتری داشته است؟
این بانک در راستای تمرکز حساب های مشتریان در بانک علیرغم محدودیت تعداد و پراکندگی شعب (حداکثر 2 شعبه در استان ) از طریق تشریح امکانات و خدمات قابل ارائه توسط بانک ، تسریع در انجام امور خدمات بانکی ، تمرکز ویژه جهت ارائه خدمات الکترونیک و اینترنتی بانک و ارائه مشاوره های تخصصی و بانکی به صنعتگران ، تمام مساعی و تلاش خود را جهت استفاده بهینه از امکانات موجود در جذب و تمرکز منابع به بکار برده است .
طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
واحد های صنعتی که با بهره مندی از تسهیلات بانک صنعت و معدن درسال 94 در این استان به بهره برداری رسیده شامل رایکا سیما، اسد شیمی پارسا، ذوب آهن آرمان آسیا و شاب سرویس منطقه آزاد است .
همچنین واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده در سال 95 با تامین مالی بانک صنعت و معدن شامل مس کاوان عباس آباد، پرتو صنعت شرق، آذر فولاد ایرانیان، آرد گرمسار، فرح زادی، بافندگی سمنان و صدر رزین می باشد .
تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟
طرح های تولیدی شیمیائی کلران، تولیدی و بازرگانی قدیر لوله پاسارگاد، زرین مهد شیمی، سیمان سنگسر، فراز پنداران آریا موج و مهربان الیاف در حال اجرا هستند که برخی از آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید