132684

کرباسیان در بازدید از موسسه ایران تاکید کرد:

نقش موثر مطبوعات در انعکاس ظرفیت های معادن و صنایع معدنی

دنیای معدن - رئیس هیات عامل و مدیران ایمیدرو در دیداری با مدیران موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، بر نقش موثر مطبوعات در انعکاس ظرفیت های معدن و صنایع معدنی کشور تاکید کرد.

مهدی کرباسیان با حضور در موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و نشست صمیمی با مسئولان و فعالان رسانه ای این موسسه گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و هیات دولت بر اقتصاد مقاومتی؛ می توان از حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی نام برد.
وی ادامه داد: کشور طی سال های گذشته با مشکلات متعددی روبرو شد و با علم به اینکه مواضع ایران برپایه استقلال است؛ باید استفاده درست از منابع خدادادی را در اولویت قرار داد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حوزه معدن و صنایع معدنی از جمله حوزه هایی است که نیاز به حمایت دارد. همواره سایه نفت و گاز در اقتصاد کشور پررنگ بوده و درآمد کشور از این حوزه بدست آمده است؛ اما به موازات این حوزه باید توجه ویژه ای به بخش با ظرفیت معدن صنایع معدنی داشت.
وی افزود:در اواخر دولت دهم به سازمان های توسعه همچون ایمیدرو و ایدرو ضربات سختی وارد شد و مسئولان وقت به اسم خصوصی سازی تصمیمات نادرستی اتخاذ و این مجموعه ها را وارد بحران های مالی کردند.
کرباسیان با بیان اینکه در دولت یازدهم و ابتدای دولت دوزادهم رویدادهای مثبتی اتفاق افتاد، اظهار کرد: رئیس جمهور در هر دو دوره دولت در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت حوزه معدن و ظرفیت های غنی این حوزه اشاره داشت و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز نخستین روزکاری خود را به تشکیل جلسه با مسئولان معدنی اختصاص داد که این موضوع خود نشان دهنده اهمیت این حوزه در اقتصاد کشورمان است.
وی با اشاره به سیاست های دیگر کشورها در قبال حوزه معدن اعلام کرد: 25 سال قبل مواد معدنی بین 8تا12 درصد در اقتصاد کشور چین نقش داشته است. اما در مدت دو دهه گذشته 50 درصد تولید و مصرف دنیا در زمینه مواد معدنی در اختیار چین قرار گرفت.
کرباسیان افزود: در سال 2015 میزان مصرف فولاد چین کاهش یافت و بحران سختی در دنیا اتفاق افتاد. دلیل آن این بود که یک میلیارد و 600 هزار تن فولاد در دنیا تولید می شود که 800 میلیون تن از این رقم را چین تولید می کند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: این نوع الگوها نشان می دهد که در صورت ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه معدن و صنایع معدنی امکان ایجاد جهش و توسعه در اقتصاد را دارد.
وی با اشاره به رابطه بسیار نزدیک ایمیدرو و بخش خصوصی در راستای سیاست های دولت و اصل 44 قانون اساسی، گفت: انجمن های معدن و صنایع معدنی ظرف 4 سال گذشته رشد قابل توجهی داشتند و در این حوزه به خودباوری رسیده اند.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی توانمندهای تشکل های بخش خصوصی توسط رسانه ها ادامه داد: امیدواریم روند حمایت از این حوزه توسط مطبوعات به خصوص روزنامه ایران تداوم داشته باشد تا مسیر دستیابی به اهداف چشم انداز تسهیل شود.
تمرکز بر اقتصاد
محمد تقی روغنی ها مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران نیز طی سخنانی عنوان کرد: موسسه ایران به صورت منظم نشریاتی به زبان های فارسی،عربی و انگلیسی به اضافه روزنامه ای با خط بریل ویژه نابینایان را منتشر می کند.
وی افزود: عمده رویکرد و گرایش موسسه طی سال های گذشته به مباحث اقتصادی اختصاص یافته اما توجه به مسائل اجتماعی به ویژه پراختن به مشکلات مردم جزو اولویت های موسسه ایران به شمار می رود.
وی از آمادگی روزنامه ایران در زمینه پوشش رویدادهای خبری ایمیدرو با نگاه ویژه به ظرفیت های حوزه معدن و صنایع معدنی خبر داد و اعلام کرد: انتشار اخبار کارکردهای مجموعه های تاثیرگذار در کشور به ویژه دستاوردهای ایمیدرو در دستور کار قرار دارد و این روند ادامه خواهد داشت.
روزنامه ایران؛ روزنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی صبح ایران است.
ایران دیلی(به زبان انگلیسی)، الوفاق(عربی)، ایران ورزشی و ایران سپید(خط بریل ویژه نابینایان)از جمله نشریات این موسسه است.
صاحب امتیاز این روزنامه مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) است.

دیدگاهتان را بنویسید