132667

پنج قاتل پرسپولیس در یک قاب!

پرسپولیس تنها نماینده باقی مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با شکست 6-2 در مجموع دو دیدار مقابل الهلال عربستان از دور رقابت ها کنار رفت تا آرزوی قهرمانی در آسیا را یکسال دیگر برای هوادارانش به تاخیر بیندازد.

گرچه عملکرد داور بازی به شدت مورد انتقاد هواداران قرار گرفت اما این باید بپذیریم که پرسپولیس در بازی اول حذف شد. وقتی که ناباورانه با چهار گل زمین را ترک کرد و بازگشت به یک مامور غیرممکن تبدیل شد. اما این پنج عامل را می توان به عنوان قانلان اصلی این ناکامی معرفی کرد:

1- فاتحان سفارت عربستان : پرسپولیس حساس ترین بازی های چندسال اخیرش را نه در ورزشگاه آزادی و پیش چشم هزاران هوادار مشتاق که در مسقط پایتخت عمان برگزار کرد! چرا؟ ماجرا خیلی ساده اما تلخ است. فاتحان سفارت ها در مشهد و تهران به ساختمان سفارت عریستان حمله کردند تا زمینه را برای سربریدن با پنبه فراهم بیاورند. تیم‌های باشگاهی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کردند به خاطر نبودن امنیت حاضر به بازی در جام باشگاه‌های آسیا در ایران نیستند و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستند زمینی بی طرف برای بازی آنان انتخاب کنند و موفق شدند!

به همین راحتی تیم های ایرانی از بازی مقابل حریف عربستانی در خانه محروم شدند. تلویزیون علاقه ای ندارد به این موضوع ورود کند، مبادا دل نازک آن دلواپسان بکشند اما هواداران استقلال خوزستان و پرسپولیس و استقلال که از امکان و امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگر محروم شدند حق دارند از فاتحان سفارت عربستان بپرسند آن حرکت پرهزینه چه دستاوردی برای ملت داشت؟ حکومت آل سعود سقوط کرد؟ شیوخ شان از ایران عذرخواهی کردند؟ در مواضع عمدتاً تندشان خللی ایجاد شد؟ آیا می دانند مسافرت و اسکان بازیکنان تیم های ایرانی برای میزبانی اجباری در یک کشور عربی به جای شهر و دیار خود چه هزینه ای داشت و باید از بیت المال پرداخت شود؟

ممکن است آنها که به سفارت عربستان حمله کردند و گوشی تلفن به غنیمت بردند و مقابل دوربین ها سلفی گرفتند عاشق فوتبال باشند اما مرتکب رفتاری شدند که فوتبال ایران تاوان آن را پرداخت.

2- مدیریت باشگاه: پرسپولیس هنوز مدافع قهرمانی لیگ قهرمانی است. شانس بردن لیگ و جام حذفی امسال را دارد و چشم نواز بازی می کند و قطعاً این موفقیت ها بدون یک مدیریت خوب شدنی نبود. اما باید پذیرفت که همین مدیریت در ماجرای طارمی و رضاییان آنقدر بد و مبتدیانه عمل کرد که خسارت آن دامان باشگاه پرسپولیس را پیش از دیدار رفت گرفت. آنها قبل از سوت آغاز آن دیدار کابوس وار که 4-0 مغلوب تیم ده نفره الهلال شدند، به خاطر خطای مدیریتی در هم شکسته، از هم گسیخته و تهی از روحیه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید