132647

حوزه معادن خراسان جنوبی آسیب شناسی شود/معرفی طرح های سرمایه گذاری

دنیای معدن - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه معدن استان باید آسیب شناسی شود، گفت: فهرست جامع طرح های قابل سرمایه گذاری در این بخش تهیه شود.

محمد مهدی مروج الشریعه ظهر سه شنبه در اولین شورای معادن استان اظهار کرد: شورای معادن باید با تبیین وظایف قانونی پیگیر تعهدات و وظایف خود باشد.

وی با بیان اینکه کلیاتی از سیاست های بزرگ معادن استان باید در شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد، افزود: تمامی موارد مورد بحث در شورا باید از قبل مشخص و به اطلاع تمامی اعضا جهت رای برسد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معدن بالاترین مزیت استان محسوب می شود، گفت: پهنه قابل توجه ای از استان در بر گیرنده سنگ های معدنی باارزش است که کاربردهای موثری در افزایش سهم سبد صادراتی محصولات استان دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در استان بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: دبیرخانه شورا مکلف است فهرست جامعی از طرح های قابل سرمایه گذاری در بخش معدن را تهیه کند.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه ارائه مستندات داخلی می تواند در اختصاص بودجه تاثیر داشته باشد، بیان کرد: ارائه جزوه مختصری با ادبیات مناسب و شکیل همراه با ترجمه یک زبان زنده دنیا به متقاضیان سرمایه گذاری در استان می تواند کمک خوبی در راستای جذب سرمایه گذار باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری باید با یک مبنای مستحکم، عاقلانه و هوشمندانه وارد کار شویم، اظهار داشت: با در دست داشتن مستندات کامل می توانیم با صلابت بیشتری با سرمایه گذاران وارد مذاکره شویم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر دارندگان پهنه اکتشافی به هر دلیلی ثروت معادن را راکد گذاشتند باید با هر میزان اختیاری که داریم جهت تعیین تکلیف آن ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه معدن استان باید آسیب شناسی شود، افزود: صنایع معدنی استان نیز نیاز به کمک دارند و در مورد آن ها باید بحث و بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید