132639

۵۱ کشور جهان مهمان بزرگترین نمایشگاه معدنی ایران

دنیای معدن -رویداد Minex۲۰۱۷ یکی از بزرگترین عناوین معدنی ایران است که از نقاط حائز اهمیت این نمایشگاه در دوره ششم، حضور پررنگ بخش خصوصی، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی بود.

شبستان اصلی مصلی بزرگ امام خمینی از ۱۸ تا ۲۰ مهر میزبان معدنداران، صاحبان صنایع بزرگ معدنی، تولیدکنندگان صنایع و ده‌ها شرکت و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ۱۸ کشور جهان بود و در آن تفاهمنامه و قراردادهای مختلفی منعقد شد که می‌تواند مسیر توسعه معادن کشور در سال‌های آینده را هموارتر کند. در این نمایشگاه ۲۲۰ شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند که ۱۱ شرکت خارجی و ۱۴۸ شرکت داخلی؛ جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در زمینه ماشین‌آلات معدنی، حفاری، ماشین‌آلات و تجهیزات انتقال مواد معدنی، ذوب فلزات، ابزارهای برش و فرآوری سنگ‌های تزئینی و سنگ‌های قیمتی، تجهیزات و فناوری‌های نوین در معدن، تجهیزات انفجار، مهندسان مشاور و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کردند.این نمایشگاه از سوی شرکت نمایشگاهی آرکا همایش پارس با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران و با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان محیط‌زیست برگزار شد. بر اساس آمارها بیش از ۱۱ هزار بازدیدکننده تخصصی از این رویداد بازدید کرده‌اند. همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن ایران نیز با حضور سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی برگزار شد و در این همایش ده‌ها پروژه معدنی در ۳ حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مناطق مختلف کشور برای جذب سرمایه‌های خارجی معرفی شد. در این همایش علاوه بر سرمایه‌گذاران خارجی، سرمایه‌گذاران داخلی، مقامات مختلف دولتی، اتاق‌های بازرگانی، انجمن‌ها و سازمان‌های مربوط نیز حضور داشتند. ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، لهستان، انگلستان، فرانسه، چین، روسیه، ترکیه، افریقای جنوبی، سوئد، آلمان، دانمارک، چک و کره جنوبی کشورهای حاضر در ششمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن ایران بودند که زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت سودآور را بررسی کردند. استقبال قابل توجه شرکت‌های خارجی و همچنین حضور گسترده شرکت‌های داخلی از نکات قابل توجه ماینکس بود که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده است.
یکی دیگر از برنامه‌های موفق این دوره از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن ایران، نشست‌ها و کارگاه‌های جانبی نمایشگاه بود. در مدت ۳ روز برگزاری این رویداد، بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی، علمی و نشسست‌های تخصصی با حضور متخصصان، استادان دانشگاه‌ها و با مشارکت و همکاری سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور و حضور برخی از سفیران و هیات‌های خارجی برگزار شد. معرفی ظرفیت‌های صنایع معدنی مناطق مختلف ایران و دعوت از سفیران برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها، یکی از برنامه‌های اصلی ششمین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران بود. ماینکس با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارائه دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و سازمان‌های دولتی در جهت توسعه صادرات و اشتغال پایدار و همچنین توانمندی‌های معدنی کشور و به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای علمی، فنی و داخلی و خارجی، ایجاد بستر مناسب برای انتقال دانش و فناوری‌های روز به کشورمان در راستای جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد ارتباطات تجاری جدید بین شرکت‌ها و تقویت روابط آنها برگزار شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تقویم مشخص شده، قرار است هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، سال آینده باشکوه تر از امسال برگزار شود.


محمدرضا مقدم - مدیر برگزاری نمایشگاه ماینکس

دیدگاهتان را بنویسید