132619

کرمان هم فولادی شد

دنیای معدن -با سرمایه گذری 6 هزار میلیارد تومانی و ساخت مجتمع فولاد در کرمان این شهر هم به یکی از مراکز تولید فولاد کشور تبدیل شد.

خسروی راد مدیر عامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه طراحی و ساخت مجتمع فولاد بوتیای کرمان از سال 91 آغاز شد گفت: در تیرماه سال 96 تولید آزمایشی گندله آن شروع شد.

وی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 451 هکتار و با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان در حال تکمیل و ساخت است.
خسروی راد با اشاره به اینکه این مجتمع شامل کارخانجات گندله سازی ،فولاد سازی و ریخته گری ، کارخانجات احیا مستقیم و نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی است بیان کرد: کارخانه گندله با ظرفیت 2ونیم میلیون تن در سال تولید آن شروع شده است.
مدیر عامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان تصریح کرد: راه اندازی کارخانه گندله کرمان زمینه اشتغال 250 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار 600نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی با اعلام اینکه ساخت کارخانه های احیاء مستقیم با ظرفیت 2 میلیون تن آهن اسفنجی گرم و سرد و کارخانه فولاد سازی و ریخته گری بیلت با ظرفیت تولید سالانه یک ونیم میلیون تن در حال ساخت است گفت: ساخت این کارخانه ها اشتغال برای 500 نفر به صورت مستقیم و یک هزار 600 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد کرد.
خسروی راد ادامه داد: با توجه به محدودیت تولید برق در استان کرمان فولاد بوتیا نیروگاه سیکل ترکیبی برقی با ظرفیت 450 مگاوات را در زمینی به مساحت 46 هکتار احداث و مورد بهره برداری قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید