132579

۷۷ پروانه اکتشاف معدن در استان سمنان صادر شد

دنیای معدن -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور ۷۷پروانه اکتشاف معدن، گفت: سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در استان تولید می شود.

بهروز اسودی بعد از ظهر یک شنبه در نخستین جلسه شورای معادن استان سمنان به میزبانی سالن کوثر استانداری ضمن بیان اینکه در استان ۷۷ پروانه اکتشاف معدن با مساحت یک هزار و۱۸۰ کیلومتر مربع طی سالجاری صادر شده است، ابراز داشت: ۵۶۱ معدن با اشتغالزایی بیش از چهار یک هزار و ۲۰۰ نفر پروانه بهره برداری دریافت کردند.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در استان سمنان تولید می شود، افزود: تا کنون در استان ۶۵ فقره گواهی کشف به تناژ ذخیره قطعی ۱۳۴ میلیون تن و مساحت ۴۵۲ کیلومتر مربع صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ۴۲ نوع ماده معدنی بهره برداری در استان وجود دارد، ابراز داشت: سمنان دارای ۳.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی معدنی است.

اسودی در ادامه تصریح کرد: استان سمنان رتبه اول در گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در سولفات سدیم، رتبه سوم در ذغال سنگ و تولید کرومیت کشور را دارد.

وی با بیان اینکه سمنان در جایگاه نخست تولید گچ، سلستین و زئولیت ایستاده است، افزود: این استان با بیش از ۵۶۰ معدن از لحاظ تعداد رتبه پنجم و از لحاظ استخراج رتبه ششم را در کشور دارد.

۵۴۹ میلیون تن ذخیره قطعی و ۲۳ میلیون تن میزان استخراج معادن در استان سمنان است.

دیدگاهتان را بنویسید