132550

چرا شفر پیراهن استقلال را از قائدی گرفت؟

مهدی قائدی بعد از بازی با فولاد در رختکن به نشانه اعتراض به خاطر نیمکت نشینی پیراهن خود را به زمین کوبید و با الفاظ نامناسب وینفرد شفر را خطاب کرد.


قائدی که بعد از درخشش در لیگ دسته اول از تیم ایرانجوان بوشهر به استقلال منتقل شده است و قاعدتا با سن و سال کم تجربه زندگی در شهر بزرگی مثل تهران را ندارد، ممکن است در بدو ورود شفر زیر ذره بین او قرار گرفته بوده باشد.


شفر روز گذشته اجازه نداد قائدی با تیم تمرین کند و مهمتر این که از او خواست پیراهن استقلال را هم از تن خارج کند تا به این شکل به او مفهوم کند که فعلا لیاقت پوشیدن این پیراهن را ندارد. مهدی قائدی بعد از این اتفاق با تیشرت و شلوار گرمکن در گوشه از زمین نشست و با چهره ای در هم و به هم ریخته تمرین هم تیمی هایش را تماشا کند.


اما نکته جالب ماجرا این بود که روز گذشته افراد زیادی تلاش کردند با پا در میانی مشکل قائدی را حل کنند و اجازه تمرین کردن او را بگیرند. از محمد نوری و اکبر کارگر جم اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال گرفته تا نصرالله عبداللهی سرپرست این تیم اما شفر هرگز راه مربی های ایرانی را نرفت و این توصیه ها را قبول کرد و به کسانی که برای پا در میانی پیش او آمده بودند یک جمله قاطع گفت: فعلا نباید در تمرین ما شرکت کند، به او بگویید به تیم امید برود.


اما قدم بعدی برخورد شفر با مهدی قائدی بود، چند دقیقه پیش از پایان تمرین روز گذشته این بازیکن جوان به توصیه جابر انصاری به رختکن رفت تا با شفر صحبت کند اما این مربی آلمانی او را به اتفاقش راه نداد و به مسوولان تیم اعلام کرد که حرفش یکی است و باید به تمرین تیم امید برود.


جالب این که در عکس هایی که در روزهای گذشته از تمرین استقلال منتشر می شد، به نظر رابطه خوبی بین شفر و قائدی برقرار بود؛ اما سرمربی آلمان ی با این حرکت هشدار مهمی با سایر بازیکنان تیمش داد؛ این که رفاقت و علاقه شخصی را با کار و موفقیت استقلال در هم نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید