132533

اکتشاف اولویت ایمیدرو در دولت دوازدهم است

دنیای معدن - رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: تمرکز ایمیدرو در دولت دوازدهم بر اکتشافات جدید معدنی خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن ، مهدی کرباسیان که پیش از ظهر امروز در مراسم رسمی راه اندازی پروژه آهن اسفنجی فولاد میانه ، سخن می گفت تصریح کرد: از سال 93 و همزمان با آغاز برنامه وسیع اکتشاف در کشور، حدود 3 هزار کیلومتر مربع از پهنه های استان آذربایجان شرقی و میانه تحت عملیات اکتشاف قرار گرفتند.

وی در این مراسم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار می شد، تصریح کرد: طی سال های گذشته در این استان کار بر روی پهنه های جدید معدنی انجام شد و محدوده های امیدبخش فراوانی به دست آمد. این در حالی است که در استان آذربایجان شرقی، شرکت ملی صنایع مس نیز 6 هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشاف انجام داد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره پروژه احیای مستقیم میانه گفت: این دومین پروژه از هفت طرح فولادی استانی در کشور است که به دست معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود. همچنین، دومین کارخانه تولید آهن اسفنجی در کشور است که با تکنولوژی ایرانی (PERED) وارد چرخه تولید در صنعت فولاد می شود.

کرباسیان یادآور شد: پروژه آهن اسفنجی سفید دشت در استان چهارمحال و بختیاری، آبان ماه سال گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد. وی همچنین گفت: امیدواریم تا پایان سال پروژهای دیگری از فولادهای استانی را در بخش آهن اسفنجی است به بهره برداری برسانیم.

پایه گذاری ام ام ایی برای تکنولوژی پرد

وی با یادآوری اینکه شرکت ام ام ایی به عنوان دارنده تکنولوژی پرد از سال 83 پایه گذاری شد، ‌اظهار داشت: فناوری پرد، در اروپا و آسیا به عنوان تکنولوژی ایرانی تولید آهن اسفنجی به ثبت رسیده است و در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید.

کرباسیان همچنین با برشمردن ویژگی های طرح جامع فولاد خاطر نشان کرد: عملیاتی شدن زنجیره فولاد در این طرح مورد تأکید مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وی ادامه داد: قرارگرفتن آهن اسفنجی میانه در کنار دست کارخانه نورد آذربایجان،‌ به تکمیل زنجیره فولاد در استان کمک خواهد کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت ملی فولاد ایران با 56 سابقه در ایران، تا پیش از دولت یازدهم منحل شده بود که در دولت تدبیر و امید،‌ با لغو مصوبه انحلال، جان تازه ای گرفت.

وی همچنین اظهار داشت: مصرف فولاد از مهمترین زمینه های رشد و توسعه کشورها محسوب می شود و تمرکز دولت یازدهم و دوازدهم روی این موضوع است تا بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ظرفیت تولید 55 میلیون تنی دست پیدا کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: در مسیر دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد،‌ تعامل همه دستگاه یکی ازاصول تحقق آن هدف است. به همین سبب می توان با هماهنگی فرمانده اقتصاد مقاومتی و مدیریت مقام عالی وزارت به این هدفگذرای دست پیدا کنیم.

کرباسیان گفت: کمیته ویژه ای برای پایش و پیگیری تمامی طرح ها بر اساس دستور محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت تشکیل شده است.

مشارکت 300 شرکت

در این مراسم رسول احمدزاده مدیر عامل شرکت فولاد میانه نیز گفت: واحد احیای مستقیم میانه از 13 شهریور 96 تولید را همزمان با عید غدیر با 70تن در ساعت آغاز کرد. وی با بیان اینکه درجه متالیزاسیون این کارخانه به 97درصد رسید گفت: تکنولوژی تولید آهن اسفنجی در این کارخانه بومی است و با یک تیم طراحی منسجم به نتیجه رسیده است.

احمدزاده افزود: در فرایند ساخت کارخانه آهن اسفنجی، 300 شرکت از منطقه مشغول به کار بودند. به گفته وی در این کارخانه،‌4هزار کیلومتر کابل کشی و 4هزار تن اسکلت فلزی به کار رفته است.

وی درباره حامل های انرژی احیای مستقیم میانه گفت: با توجه به تمهیدات انجام شده حامل های انرژی مثل برق،‌آب و گاز برای کارخانه تامین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید